دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 366398
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
زنان مسلمان آمریکایی

حوزه / تعدادی از دختران و زنان مسلمان آمریکایی، احساسات و اعتقادات خود از داشتن حجاب را بیان کردند. میشا احمد، دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات و روانشناسی می‌گوید: حجاب قدرت من است و هویت من را تعریف می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از rrstar.com، زنان مسلمان شهر راکفورد در ایالت ایلینوی آمریکا، معتقدند با حجاب و پوشش اسلامی، به پایداری و آزادی رسیده‌اند. در زمانه‌ای که همگان سخن از افراط‌گرایان اسلامی می‌گویند، زنان مسلمان و محجبه راکفورد، ایده‌ها و نظراتشان‌ را درباره ضرورت حجاب و پوشش اسلامی عنوان کردند.

باربارا مارتینز : مردان، احترام بیشتری به من می گذارند

باربارا مارتینز، اهل پورتوریکو، در سن 18 سالگی به اسلام روی آورده و پس از مدتی محجبه شد. او درباره حجاب چنین می‌گوید: از زمانی که به پوشیدن حجاب روی آورده‌ام نتوانسته‌ام آن را کنار بگذارم. گویی حجاب جزئی از وجود من است. دیگران خصوصا مردان احترام بیشتری به من می‌گذارند و من هرگز حاضر نیستم به خاطر فشارهای اجتماعی و اسلام‌هراسان حجابم را کنار بگذارم.

لینته روجاس : حجاب، عامل انتخاب های بهتر می شود

لینته روجاس، از معلمین جوان آمریکاست که با مشورت مادرش، به اسلام و حجاب علاقه مند شده و از 7 سالگی حجاب به سر کرده است. او دراین باره می‌گوید: حجاب بخشی از وجود من است. حجاب انسان را محدود نمی‌کند بلکه سبب می‌شود انتخاب‌های بهتری در زندگی داشته باشیم.

نسیبه بینبک: مهم این است که در پیشگاه خدا عزیز باشم

نسیبه بینبک، معلم دستیار در مرکز مراقبت‌های جنسیز در شیکاگو در خانواده‌ای مسلمان بزرگ شده و از دوران نوجوانی به پوشیدن حجاب عادت داشته و با غرور و افتخار درباره حجاب سخن می‌گوید. او معتقد است که حجاب او را به پرچمی برای اسلام تبدیل کرده و با تاکید درباره پوشش اسلامی می‌گوید: زیبایی شما برای غریبه‌ها نیست که آن‌ را به هر کسی نشان بدهید. عده‌ای می‌خواهند چنین کنند، اما من پوشش اسلامی را انتخاب می‌کنم. بعلاوه من این پوشش را  در راستای فرامین الهی انتخاب کرده‌ام، برای همین رویکرد اشتباه عده‌ای اذیتم نمی‌کند. مهم نیست چه می‌گویند، زیرا من در پیشگاه خداوند مورد قضاوت قرار گرفته و این رفتارها تنها مرا در نگاه خدا عزیزتر می‌کند.

یز زاتار: هدفم نشان دادن باورها و اعتقاداتم است

یز زاتار، مشاور زیبایی شرکت مری کی و دانشجوی امینت اطلاعات دانشکده والی راک در خانواده‌ای نیمه مسلمان و نیمه مسیحی بزرگ شده، اما زمانی که به سن بلوغ رسیده، حجاب و اسلام را انتخاب کرده است.

او درباره حجاب می‌گوید: من برای کسب احترام دیگران حجاب نمی‌گذارم، بلکه هدف من نشان دادن باور‌ها و اعتقاداتم است. اسلام دینی اجباری نیست، بلکه اسلام در قلب‌ها جای دارد. زیبایی اسلام در همین است ، در نبود اکراه و اجبار در دین است.

میشا احمد: حجاب، قدرت من است

میشا احمد، دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات و روانشناسی در دانشگاه ایلینوی، در خانواده‌ای مسلمان به دنیا آمده است و از سنین نوجوانی به حجاب روی آورده است. او در این باره می‌گوید: حجاب قدرت من است و هویت من را تعریف می‌کند.

او درادامه می‌گوید: در جامعه آمریکا با فرهنگ از هم پاشیده درباره پوشش و کردار زنان، حجاب به من کمک می‌کند. به عقیده من حجاب آزادی است. در جامعه مادی‌گرای آمریکا به زنان گفته می‌شود که باید چه پوششی داشته باشند و چه لباسی به تن کنند و از نظر من این دیدگاه تعدی و اجبار است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha