دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
علی آلبکل خوزستان

حوزه/ در جهان امروز جنگ‌های نظامی به لحاظ پرهزینه بودن دیگر طرفدار ندارد و دشمنان درصدد نفوذ و فتح کشورها به‌صورت نرم و از راه نفوذ می‌باشند، به همین دلیل حضور در عرصه هنر و فیلم سازی مهم است.

 حجت‌الاسلام علی آلبکل، کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم مردمی عمار، بر ضرورت حضور طلاب و روحانیون در عرصه فیلم و فیلم‌سازی تأکید کرد و اظهار داشت: ازآنجایی‌که دین و هنر، آمیخته با یکدیگر هستند، حضور طلاب و روحانیون، البته با حمایت حوزه‌های علمیه می‌تواند عاملی مهم در اسلامی‌تر شدن فضای فیلم‌سازی کشور کند.

وی در ادامه به جایگاه و موقعیت جشنواره عمار در آینده اشاره کرد و گفت: در جهان امروز جنگ‌های نظامی به لحاظ پرهزینه بودن چه ازنظر انسانی و چه ازنظر مالی دیگر طرفدار ندارد و دشمنان درصدد نفوذ و فتح کشورها به‌صورت نرم و از راه نفوذ می‌باشند، به همین دلیل حضور در عرصه هنر و فیلم سازی را مهم شمرده و با قدرت هرچه بیشتر به تولید آثار تلویزیونی و سینمایی می پردازند.

حجت‌الاسلام آلبکل، ادامه داد و تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی، ازآنجایی‌که روش جنگ تغییر کرده بود، ایران نیز مجبور به تغییر رویکرد شد و بر این اساس فعالیت‌های هنری خویش را به‌صورت جدی‌تر دنبال نمود؛ اما در این میان با توجه به خلأهای فراوان دینی در این عرصه، مشکلاتی پدیدار شد که امروزه از آن با عنوان هنر غیردینی یاد می‌کنند.

این کارشناس فرهنگی افزود: پس از گذشت چندین سال از انقلاب، پدیده‌ای با عنوان «جشنواره فیلم مردمی عمار» ظهور کرد که کلیه عوامل آن از نیروهای انقلابی و برآمده از غیرت و فرهنگ دینی مردم بود و هدفی جز اعتلای فرهنگ ناب محمدی با بهره‌گیری از هنر اسلامی را نداشت.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون که چندین دوره از برگزاری جشنواره فیلم مردمی عمار می‌گذرد، شاهد تحولاتی نو در این عرصه با حضور جوانان ولایتمدار و انقلابی هستیم که قادر شده‌اند حرف و کلام خود را با بهره‌گیری از هنر دینی به مردم جامعه منتقل سازند و این خیزشی نو در کشور به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام آلبکل گفت: ازآنجاکه فطرت انسان ذاتاً پاک و دوستدار حقیقت و معنویت است، حوزه و روحانیت و طلاب خوش‌فکر می‌توانند در ساماندهی تولیدات هنری همسو با فطرت انسانی مؤثر باشند و این نکته‌ای است که فیلم‌سازان و اصحاب رسانه باید بدان توجه ویژه داشته باشند.

این کارشناس فرهنگی در پایان تصریح کرد: رسانه‌های ارزشی، روشنگرایانه و مطابق با معیارهای اسلامی همچون جشنواره عمار و موارد مشابه به‌عنوان ابرسلاح ایران آینده هستند که باید مدیران ارشد فرهنگی کشور حمایت خاصی از آنها داشته باشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha