سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
نقض حقوق زندانیان بحرین

حوزه/ سازمان اروپایی بحرینی حقوق بشر گفت: ما موارد زیادی را رصد کرده ایم که حاکی از بدرفتاری و نقض حقوق زندانیان می باشد و این در حالی است که مسئولان زندان ها از هرگونه بازرسی و مجازات در این زمینه مصون هستند و شکایت های بستگان زندانیان به خاطر نقض حقوق آنها همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان اروپایی بحرینی حقوق بشر، در گزارشی نگرانی خود را از موارد نقض حقوق در زندان های بحرین اعلام کردو گفت: آخرین این موارد اتفاقی است که در پنج شنبه گذشته رخ داد و به زندانیان زندان الحوض الجاف توهین شد که منجر به درگیری میان زندانیان و ماموران شد.

این سازمان افزود: ما موارد زیادی را رصد کرده ایم که حاکی از بدرفتاری و نقض حقوق زندانیان می باشد و این در حالی است که مسئولان زندان ها از هرگونه بازرسی و مجازات در این زمینه مصون هستند و شکایت های بستگان زندانیان به خاطر نقض حقوق آنها همچنان ادامه دارد.

در ادامه این گزارش آمده یکی از زندانیان بحرینی به نام الحلواجی به خاطر اعتراض به بدرفتاری با زندانیان، از ظهر روز پنج شنبه از سلول خود به مکان دیگری منتقل شده و هیچ کس از سرنوشت وی اطلاعی ندارد.

این سازمان در پایان از آمریکا و انگلستان و سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشر خواست به دولت بحرین فشار بیاورند تا مسئولان امنیتی و زندان های خود را در زمینه نقض حقوق زندانیان مجازات کند تا از این پس به رعایت پیمان های بین المللی ملتزم باشند و زندانیان آزادی بیان را هرچه زودتر آزاد کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha