دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار اعضاء کارگاه «عقلانيت اسلامي و مسائل معاصر» با آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ اساتيد شرکت کننده در ششمين دوره کوتاه مدت از سلسله دوره هاي «اسلام و مسائل معاصر» با عنوان «عقلانيت اسلامي و مسائل معاصر»، با حضرت آيت الله جوادي آملي ديدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» اساتيد شرکت کننده در ششمين دوره کوتاه مدت از سلسله دوره هاي «اسلام و مسائل معاصر» با عنوان «عقلانيت اسلامي و مسائل معاصر»، که به همت جامعه المصطفي برگزار شد با حضور در بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء با حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي ديدار و گفتگو کردند.

در ابتداي اين ديدار د حجت الاسلام والمسلمین پارسانيا ضمن ارائه گزارشي از برگزاري سمينارهاي تخصصي در کارگاه علمي گفت: محور اصلي مباحث دوره، واکاوي نظريه هاي ممتاز عقلانيت عرضه شده از جانب انديشمندان مسلمان معاصر بود که در اين دوره به طور خاص برآراء سه نفر از متفکران مسلمان معاصر؛ آيت الله العظمي جوادي آملي، دکتر محمد عابد الجابري و آيت الله شهيد محمدباقر صدر پرداخته شد.

وي ادامه داد: از اساتيد دوره مي توان به دکتر ادريس هاني از کشور مغرب، جهت ارائه بحث درباره محمدعابد الجابري، آيت الله سيد عمار ابورغيف، از شاگردان شهيد صدر از عراق، جهت طرح بحث با نگاه شهيد صدر به عقلانيت و حجت الاسلام و المسلمين جوادي آملي، جهت طرح بحث درباره ديدگاه هاي آيت الله جوادي آملي، نام برد.

در ادامه اين ديدار حضرت آيت الله جوادي آملي در سخناني که به زبان عربي ايراد کردند به تشريح جايگاه عقل از منظر اسلام و رابطه آن با دين پرداختند.

در پايان اين ديدار این مرجع تقلید به پرسش هاي علمي حاضران پاسخ گفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha