شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 368942
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
چتری به نام خانواده

حوزه/ کتاب «چتری به نام خانواده» (موضوعات اساسی و مهم در باب خانواده) به قلم حجت الاسلام والمسلمین علی درستکار روانه بازار نشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، مؤلف در این کتاب سعی کرده با زبان ساده برخی از شایسته ها و بایسته های حوزه خانواده را بیان کند.

کتاب یاد شده در چهار فصل شکل گرفته و در هر فصل برخی موضوعات مرتبط را واکاوی می کند.

عناوین فصل های کتاب عبارتند از: «نیاز جنسی»، «ازدواج و تشکیل خانواده»، «حقوق و مسئولیت ها» و «فرزندداری».

در فصل نخست به موضوعاتی چون: «چگونگی پاسخ گویی به نیاز جنسی»، «رویکرد غرب در موضوع رفتار جنسی»، «رویکرد اسلام به عنوان جامع ترین مکتب دینی و الهی»، «توصیه های کاربردی و مهم» پرداخته شده است.

«آثار و فواید ازدواج» و «موانع ازدواج آسان» دو عنوان فصل دوم می باشد.

در قسمتی از کتاب که به موضوع «مهریه» می پردازد، آمده است: در مبانی اسلامی «مهریه» نوعی بذل و بخشش محسوب می شود که مرد به هنگام ازدواج آن را به نشانه صداقت در دوست داشتن به همسرش تقدیم می نماید. یعنی مهریه بیشتر جنبه تقدیمی و هدیه بودن داشت ولی امروزه به مرکز مبادلات تجاری و بازار بورس عزت و شرف دختران ما تبدیل شده است.... مهریه برای آن است که زن احساس کند همسرش به او علاقه مند است و این عشق و علاقه را در عمل نشان داده و حاضر است هزینه آن را بپردازد. تعهد به پرداخت مهریه از سوی مرد بیان کنندۀ این واقعیت است که.... .

عناوین فصل سوم کتاب عبارتند از: «حقوق و مسئولیت ها در حوزه خانواده»، «حقوق و مسئولیت های مشترک زوجین»، «آثار همخوابگی و هم بستری زوجین»، «نکاتی پیرامون اقتصاد خانواده»، «ملاک های خانواده های سالم و خوش بخت»، «عوامل تضعیف کننده نهاد خانواده» و «عواملی که موجب تحکیم خانواده می شود».

فصل چهارم نیز با سه عنوان ارائه شده که شامل: «فرزند ثمره و نتیجه زندگی»، «اصول تربیت فرزند» و «حقوق و تکالیف والدین» می باشد.

کتاب «چتری به نام خانواده» به قلم حجت الاسلام والمسلمین علی درستکار امام جمعه شهرستان فراهان در 101 صفحه و با قیمت: 6800 تومان منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha