یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 عباس کمساری، رئیس موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی(ره) اصفهان

حوزه/ رئیس موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی(ره) اصفهان با اشاره به برنامه های بزرگداشت ایام دهه مبارک فجر گفت: در دهه فجر برنامه های متعددی چون جشنواره فیلم کوتاه روح الله و آشنایی اساتید حوزه با اندیشه های امام خمینی(ره) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام عباس کمساری، رئیس موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی(ره) اصفهان امروز  در نشست خبری خو د در نگارستان امام  با اشاره به آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این موسسه جهت بزرگداشت ایام دهه مبارک فجر به منظور زنده نگه داشتن این پیروزی عظیم فعالیت های بسیاری را در نظر گرفته است.

وی افزود: موسسه نشر آثار حضرت امام(ره) دارای 5 وظیفه ی بسیار مهم اعم از جمع آوری آثار مرحوم امام(ره)، حفظ و آثار ایشان، تحقیق آثار و نشر و ترویج افکار و اندیشه های معمار کبیر انقلاب می باشد لذا در زمینه ترویج افکار ایشان از همه ارگان ها و به خصوص مردم استمداد می طلبیم که این موسسه را یاری نمایند چرا که این افکار، همه جانبه و برای قشر عام می باشد.

حجت الاسلام کمساری در خصوص اهم فعالیت های موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در شهر اصفهان اظهار داشت: مباحث فرهنگی، هنری و آموزشی از وظایف مهم نمایندگی اصفهان می باشد که در زمینه هنر با توجه به این که شهر اصفهان به عنوان پایتخت هنری شناخته می شود و نگاه خاصی به آن شده است، مبنای این موسسه به جهت تاثیر آثار امام در بین جوانان از اولویت های اصلی در این زمینه بوده است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این که اندیشه امام خمینی(ره) باید ماندگار باشد، تاکید کرد: پیرو این سخنان باید از زبانی بهره مند شویم که بسیار تاثیر گذار است و بهترین شیوه برای ترویج این آثار، زبان هنر است که این موسسه در بخش هنرهای تجسمی، هنرهای سینمایی همانند فیلم و فیلم نامه نویسی، کارگروه نمایشنامه و تئاتر و برگزاری جشنواره فیلم کوتاه روح الله فعالیت های مهمی را انجام داده است.

حجت الاسلام کمساری خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگ، جشنواره شعر بهمن را برگزار خواهیم نمود که در این جشنواره تا کنون 500 شعر به دبیرخانه ارسال شده است همچنین ویژه برنامه هایی برای دانش آموزان در زمینه های مختلف فرهنگی در حال اجرا می باشد، علاوه بر آن نشست های معرفت افزایی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با موضوع نگرش امام به این مسائل، برگزار می گردد.

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) اظهار داشت: هم چنین برنامه های مختلفی را  جهت آشنایی بیشتر نسل سوم و چهارم انقلاب با امام خمینی در نظر گرفته ایم تا بتوانیم آفت قشری نگری به آراء و اندیشه های امام راحل را از بین ببریم و فارق از گرایشات سیاسی، امام را خالص و ناب به مردم خصوصا جوانان معرفی کنیم.

رئیس موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی(ره)  در پایان گفت: موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی همکاری های ویژه ای را با حوزه علمیه اصفهان به ویژه حوزه علمیه خواهران داشته است که می توان به برگزاری دوره هایی ویژه اساتید حوزه به منظور آشنایی با اندیشه امام خمینی(ره) اشاره نمود.

وی در پایان روحانیون را بهترین مبلغان ترویج دهنده افکار و اندیشه های ناب امام راحل به عنوان یک الگو دانست.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha