یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
وقف سند

حوزه/رئیس اوقاف و امور خیریه خوی گفت: نقش حوزه های علمیه و روحانیت در ترویج فرهنگ وقف در جامعه بی بدیل است و مشوق اصلی بیشتر وقف ها در جامعه علما و مبلغان دینی هستند.

حجت الاسلام احمد اصغرنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ارومیه، از ثبت 26 مورد وقف جدید در سال جاری خبرداد و اظهار داشت: وقف های  صورت گرفته بیشتر از سهمیه واگذاری به شهرستان خوی بوده که از این تعداد، سه مورد وقف قرآنی بوده که ضروری است در راستای تبلیغ و فرهنگسازی وقف برای حوزه های علمیه که امروزه نیازمند توسعه زیرساخت های آموزشی هستند از پتانسیل روحانیون و مبلغان دینی استفاده شود.

وی افزود: مشوق و مبلغ اصلی، اغلب وقف ها علما و مبلغان دینی هستند که با بیان و تفسیر آیات و روایات و ذکر آثار و برکات، افراد را به وقف کردن بخشی از اموال و املاک خود تشویق می کنند.

حجت الاسلام اصغرنژاد،  با اشاره به رسالت خطیر روحانیون در نهادینه سازی فرهنگ وقف تصریح کرد: قشر روحانیت نقش اثرگذاری در تبیین فرهنگ وقف در جامعه دارند و عامل مهم و اساسی بیشتر وقف هایی که امروزه برای ما به یادگار مانده ، حاصل تلاش و فرهنگسازی جامعه روحانیت است.

وی اذعان داشت: در هر عصری که روحانیت نسبت به مسائل خاصی همچون وقف توجه داشته اند مردم نیز خاضعانه وارد عرصه شده و مالی را وقف کردند.

وی سوق دادن نیت واقفان به سمت نیازهای روز جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین اولویت های اداره اوقاف و امور خیریه در سال جاری برشمرد و افزود: بایستی  مردم را به سمت مشکلات روز جامعه و کمبودهایی که به شدت با آن ها روبه رو هستیم جهت بدهیم که در این راستا روحانیت و رسانه نقش بسیار حیاتی برای آگاهی جامعه ایفا می کنند و در این میان مدیون نقش پویای مبلغین هستیم.       

حجت الاسلام والمسلمین اصغرنژاد بیان داشت: روحانیت در طول تاریخ همواره با بیان و تفسیر آیات، روایات و ذکر آثار و برکات آن، افراد را به وقف کردن بخشی از اموال و املاک خود تشویق می کردند و در دوران گذشته علیرغم وجود امکانات و وسایل ارتباط جمعی ما شاهد رشد و تبلور فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف جامعه بوده ایم که این مهم نیز ناشی از نقش اثرگذار روحانیان و تبلیغات موثر این قشر بوده است.

وی با بیان اینکه وقف باید با فرهنگ و تکنولوژی جامعه رشد کند، اظهار داشت: در این راستا باید مردم را راهنمایی و نیازهای جامعه را برای وقف عنوان کنیم تا بدانند در چه موضوعی وقف انجام دهند که هم رفع نیاز جامعه باشد  و هم ثمره بیشتری داشته باشد، بیان احکام وقف، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و رسانه ای کردن موضوع وقف از جمله راهکارهای مناسب ترغیب مردم به وقف اموال خویش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha