دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شوقی علام مفتی مصر

حوزه/ مفتی مصر از رسانه های غربی خواست برای معرفی گروه های تروریستی از اصطلاحات اسلامی مانند "الدولة الاسلامية" ، "جهادیون"، "خلافت" و "جنگ مقدس" استفاده نکنند و به جای آن از واژه های واقعی استفاده کنند و این افراد را فقط تروریست بنامند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از المصریون، شوقی علام مفتی مصر در جریان مشارکت خود در انجمن اقتصاد جهانی در دافوس سوئیس با انتشار پیامی خواستار مواجهه جهانی با اندیشه افراطی و اتخاذ سیاست های جدید در مبارزه با تروریسم شد.

وی در این پیام از رسانه های غربی خواست برای معرفی گروه های تروریستی از اصطلاحات اسلامی مانند "الدولة الاسلامية" ، جهادیون، خلافت و جنگ مقدس استفاده نکنند و به جای آن از واژه های واقعی استفاده کنند و این افراد را فقط تروریست بنامند.

مفتی مصر در این پیام با اشاره به مبانی فکری، تاریخی داعش و توجیهات آنها برای خشونت و کشتار انسان ها به شبهات مطرح شده در این زمینه پاسخ داد و به بیان مبانی اسلامی صحیح در این زمینه پرداخت و گفت: خطر تروریسم سیاه از هر سو جهان را تهدید می کند و متاسفانه این تروریست های از جانب برخی کشورها حمایت می شود که خیرخواه جهان نیستند، اما اسلام با تمام اشکال تروریسم مخالف است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha