جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون نخست وزیر سنگاپور در بازدید از مسجد الاصلاح

حوزه/ خانم تئو چی وین معاون نخست وزیر سنگاپور با پوشش روسری و به همراه همسر و فرزندش از مسجد الاصلاح این کشور بازدید کرد و گفت: سنگاپور کشوری با فرهنگ‌ها و مذاهب متنوع است و بهتر است به جای اینکه به اختلافات دامن بزنیم، به نقاط مشترک میان همدیگر تکیه کنیم تا بتوانیم جامعه‌ای باز و متحد بسازیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از asiaone.com، روز گذشته مراسم بازدید از مسجد الاصلاح به همت جامعه مسلمانان برگزار شد که در این مراسم معاون نخست وزیر سنگاپور تئو چی وین و اعضای نمایندگان حوزه انتخاباتی او حضور داشتند.

معاون نخست وزیر سنگاپور تئو چی وین در سخنانی پس از بازدید از مسجد الاصلاح گفت: سنگاپور کشوری با فرهنگ‌ها و مذاهب متنوع است و مردم سنگاپور از نژاد‌ها و مذاهب مختلف هستند و بهتر است به جای اینکه به اختلافات دامن بزنیم، به نقاط مشترک میان همدیگر تکیه کنیم تا بتوانیم جامعه‌ای باز و متحد بسازیم.

او در ادامه سخنانش گفت: از 50 سال قبل جامعه سنگاپور نژادها و اقوام مختلفی داشته و مردم با تنوع نژادی در نقاط مختلف جزیره در کنار هم زندگی کرده‌اند. اگر به اطراف خود نگاه کنید می‌بینید که همسایگان و دانشجویان از نژادها و مذاهب مختلف حضور دارند.

او همچنین افزود: این یکپارچگی یک انتخاب آگاهانه برای جامعه سنگاپور بوده است و همین انتخاب است که آینده سنگاپور را شکل می‌دهد.

ون ریزال ون زکریا، متولی مسجد با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم گفت: ساکنان منطقه می‌توانند هر زمان که خواستند به بازدید از مسجد بیاییند و ما همیشه پذیرای آن‌ها خواهیم بود.

 پیشتر کی.شانموگام، وزیر امور خارجه سنگاپور در یک کنفرانس مذهبی گفته بود که جریان‌های خاصی در این کشور حضور دارند که تهدیدی برای همدلی اجتماعی سنگاپور هستند. او همچنین درباره دور شدن جوانان مسلمان از جریان اصلی جامعه و اسلام‌هراسی صحبت کرده بود.

نگاهی به وضعیت مسلمانان سنگاپور

یادآور می شود سنگاپور کشور کوچکی است که قبلا تحت استعمار انگلیس و وابسته به مالزی بوده، اما در سال 1965 میلادی مستقل شد. مساحت این کشور از 648 کیلومتر مربع تجاوز نمی کند و جمعیت آن 5 میلیون نفر است که 2 میلیون نفر، مهاجرند و اکثر مهاجران از کشورهای چین، هندوستان، پاکستان و تعدادی نیز از ایرانی ها و عرب ها هستند. اکثریت سنگاپوری ها، بودایی هستند و پیروان مسیحی و مسلمان در رتبه های بعدی قرار دارند تعداد مسلمانان  این کشور را یک میلیون نفر اعلام کرده‌اند، اما آمار دقیقی از شیعیان در دست نیست چون شیعیان بیشتر از مهاجرین هستند و آمار ثابتی در این زمینه وجود ندارد و شیعیانی که اصالتا سنگاپوری اند، نوعا مستبصر می باشند و پس از مطالعه، مکتب تشیع را برگزیده اند و عمده استبصارها، بواسطه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) صورت گرفته است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha