یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استقبال بی سابقه غیرمسلمانان از روز درهای باز مسجد الهدی یونان

حوزه/ در روز درهای باز مسجد الهدی یونان، بازدیدکنندگان کفش‌هایشان را در خارج از مسجد درآوردند و سپس با ورود به مسجد، در فعالیت‌های تدارک دیده شده در این مراسم مانند خوشنویسی عربی، امتحان کردن حجاب اسلامی از طریق پوشیدن روسری‌های ارائه شده توسط مسلمانان و بوفه غذاهای سنتی و حلال اسلامی شرکت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از redandblack.com، روز گذشته مسجد و مرکز اسلامی الهدی در آتن، از ساعت 12:30 تا 6:30 بعدازظهر، درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشود و از کسانی که درباره دین اسلام کنجکاو هستند دعوت به عمل آورد تا با آمدن به این مرکز پاسخ سئوالاتشان راجع به اسلام را گرفته و با فرهنگ و سنت‌های اسلامی آشنا شوند.

بازدیدکنندگان کفش‌هایشان را در خارج از مسجد درآوردند و سپس با ورود به مسجد در فعالیت‌های تدارک دیده شده در این مراسم مانند خوشنویسی عربی، امتحان کردن حجاب اسلامی از طریق پوشیدن روسری‌های ارائه شده توسط مسلمانان و بوفه غذاهای سنتی و حلال اسلامی شرکت کردند.

حضور بازدیدکنندگان غیرمسلمان در این مراسم به حدی زیاد بود که پارکینگ مسجد کاملا پر شده و به اجبار اتومبیل‌ها را به پارکینگ‌ دیگری هدایت کردند.

عادل عامر، امام جماعت مسجد و استاد زبان‌شناسی دانشگاه جورجیا درباره این گردهمایی گفت: من می‌دانستم که عده‌ای خواهند آمد اما تعداد کسانی که امروز آمدند فوق العاده بود.

او در ادامه گفت: هر کس که دوست دارد درباره اسلام آگاهی پیدا کند می‌تواند هر زمان که خواست به این مرکز اسلامی مراجعه کرده و نیازی نیست منتظر روز درهای باز بماند. پیروان حضرت محمد (ص)، یا عیسی و یا موسی، همگی انسان هستند.

سمیر ترابلسی، یک دستیار تحقیق در دانشگاه درباره حضور مردم گفت: سومین باری است که درهای مسجد را به روی غیرمسلمانان باز می‌کنیم و تا کنون شاهد حضور چنین جمیعتی نبودیم. خوشحالیم از اینکه عده زیادی به اینجا آمده و دوست دارند راجع به اسلام بیشتر بدانند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha