دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حبیبی تبار معاون مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

حوزه/ جهان اسلام امروز درگیر مشکلات بسیاری است؛ باید نظریات مختلف در مراکز علمی مطرح و شبهات به خوبی پاسخ داده شود؛ متاسفانه عدم رد این شبهات باعث ایجاد طرفداران جاهلی شده است که گرد تفکرات باطل می گردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین حبیبی تبار در نشست طلاب و فضلای مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: خوشبختانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) روز به روز از جهت کمی و کیفی توسعه داشته است و  امروزه چندین گروه علمی ایجاد شده و عالمانی را پرورش داده است.

وی افزود: در بخش فقه و کلام و تفسیر و حدیث، اساتید توانمندی حضور دارند و مطالعات همه جانبه ای را در این مباحث مدیریت می کنند.

معاون مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: خوشبختانه در ترم جاری 76 طلبه جدید وارد این مرکز شدند و در حال حاضر در 17 عنوان درسی فعالیت می کنند و در نیم سال دوم نیز 18 عنوان درسی تدریس می شود.

پذیرش 200طلبه در سال جاری

وی با ذکر این مطلب که امسال در کل، 200 نفر پذیرش شده اند گفت: هم اکنون در این مرکز طلابی از کشورهای افغانستان، پاکستان و هند مشغول تحصیل هستند که قطعا حضور این طلاب می تواند به توسعه این مباحث در کشورهای اسلامی کمک کند.

حجتالاسلام والمسلمین حبیبی تبار اظهارکرد:جهان اسلام امروز درگیر با مشکلات بسیاری دست به گریبان است؛ بحث اصلی اینجاست که باید نظریات مختلف در این گونه مراکز علمی مطرح شود و شبهات به خوبی پاسخ داده شود؛ متاسفانه عدم رد این شبهات باعث ایجاد طرفداران جاهلی شده است که گرد تفکرات باطل می گردند.

برگزاری 16  همایش علمی و 22 نشست تخصصی بین المللی

وی گفت: امروزه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) علاوه بر آموزش و پژوهش نشست ها و همایش های مختلفی را برگزار می کند که هر کدام با اهداف خاصی برگزار می شود؛ تا کنون 16 تا همایش علمی و 22 نشست تخصصی با حضور میهمانان داخلی و خارجی و اعاظم حوزه و اساتید بین المللی جهان اسلام از جمله تاج الدین هلالی ،مفتی اعظم استرالیا که از اساتید دانشگاه الازهراست و محمود کریمه رئیس گروه فقه مقارن دانشگاه الازه، ابو مجاهد از علمای فلسطین و دکتر شیخ حسن محمد حسن استاد الازهر و دکتر بایو مفتی اهل سنت عراق، برگزار شده است.

معاون مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: امضای تفاهم نامه با مراکزی چون انجمن کلام حوزه، معاونت بین الملل حوزه، مرکز شیعه شناسی و بعضی از مراکز دیگر حوزوی از جمله فعالیت های علمی این مرکز بوده است؛ این مرکز امروز با بیش از 30 استاد همکاری علمی دارد؛ در همین راستا فصلنامه مطالعات تطبیقی و مقارنه ای این مرکز در حال دریافت مجوز است.

4200 عنوان کتاب  در کتابخانه مرکز فقهی

وی از کتابخانه این مرکز با 4200 عنوان و حدود12 هزار جلد کتاب خبرداد و گفت: سایت مرکز تخصصی یکی از سایت های فعال در زمینه پاسخ به شبهات در زمینه های مختلف است؛ تمام دروس این مرکز ضبط شده و در این سایت در اختیار علاقه مندان به مباحث علمی قرارداده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار در پایان گفت: تاکنون 38 عنوان کتاب توسط دانش پژوهان این مرکز منتشر شده است و محتوای 10 جلسه و همایش علمی منتشر شده و یا در دست انتشار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    با عرض سلام و خدا قوت جلسه گردهمایی اساتید و دانش پژوهان مرکز تخصصی ائمه اطهار بود نه مرکز فقهی ائمه اطهار!!!! و جناب آقای حبیبی تبار مدیر مرکز تخصصی ائمه اطهار میباشد. این دو مرکز مستقل اند لکن ریاست هر دو مجموعه رو آیت الله محمد جواد فاضل بر عهده دارند. ***محض اطلاع و اصلاح*** "از دانش پژوهان مرکز تخصصی ائمه اطهار علیهم السلام"