جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام رجبی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شکی وجود ندارد که جریان های تکفیری امروز کاملاً در خدمت اهداف پروژه اسلام هراسی غرب می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که جریان های تکفیری چالش جدی امروز جهان اسلام و بلکه کل بشریت هستند، اظهار داشت: بی شک هر قدمی که برای شناخت و مقابله با آن ها برداشته شود مفید و ضروری است، از جمله همین کنگره تکفیری ها که  امروز پنج شنبه به همت آیت الله العظمی مکارم در قم برگزار می شود.

وی افزود: این قبیل همایش ها و جلسات به شناخت همه مردم از ماهیت و اهداف این جریانات کمک بسیار زیادی می کند و البته لازم است که در این باره رسانه های جمعی نیز به میدان آمده و بیش از پیش به نقش خطیر خود واقف باشند؛ به خصوص اگر این همایش ها و کنگره ها با برنامه ریزی جامع همراه باشد، قطعاً دستاورد آن نیز به ارایه یک برنامه عملیاتی منجر می شود که مخاطب آن طیف ها و اقشار گوناگون جامعه به خصوص اقشار نخبه و تاثیرگذار خواهد بود که این مساله البته در گستره جهان اسلام قابل تحقق است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین بیان داشت: در این میان آنچه مهم است این که باید طوری برنامه ریزی کرد که مانع از رشد و توسعه جریانات تکفیری در جوامع اسلامی و غیراسلامی شد، چرا که این ها به سان غده سرطانی عمل کرده و به هدف اسلام هراسی دشمن کمک زیادی می کنند.

وی اضافه کرد: به ویژه نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید با حضور گسترده در این قبیل کنگره ها و ارایه نظرات علمی و تحقیقی به مقابله جدی با جریانات تکفیری بپردازند و در عین حال تشکیل کارگروه ها می تواند به عنوان یک راهکار مشخص مدنظر متولیان برگزاری کنگره باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha