جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم معین الاسلام

حوزه/ عضو هیئت علمی دفتر مطالعات زنان گفت: رئیس مطالعات دانشگاه هاروارد تاکید کرده بود که مظهر ظهور و فرهنگ اسلامی در ایران، شهر قم است و در حال حاضر هم برای قم برنامه های زیادی گذاشته شده و با استحاله فرهنگی و از بین بردن حجاب زنان، این برنامه به آرامی پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خانم مریم معین الاسلام ،عصر امروز در همایش مبلغات استان قم که در سالن همایش های جامعه مدرسین برگزار شد،گفت: در احادیث دینی ما تاکید زیادی به زمان شناسی شده و تا مدتها در مسیر مبارزه با دشمن اشتباه می کردیم و از این رو یکی از اشتباهات ما در مقابله با دشمن، عدم شناخت درست زمان بود.

عضو هیئت علمی دفتر مطالعات زنان افزود: زمانی به صورت جدی قضیه اسلام هراسی ایجاد شد، که هانتینگتون رئیس مطالعات دانشگاه هاروارد بر اساس درخواست دانشگاه، در پروژه تحقیقاتی خود به کاخ سفید اعلام کرد که الان زمان جنگ تمدن هاست و اسلام می تواند جایگزین تمدن های دیگر شود.

این پژوهشگر حوزوی خاطر نشان کرد: این دانشمند اعلام کرده بود الان خطر جدی برای آمریکا و غرب، خطر تشیع است و پیشنهاد داده بود که اگر غرب می خواهد سبک زندگی آمریکایی را در جهان پیاده کند، باید فرهنگ تشیع که پرچمدار مقاومت اسلامی است را از بین ببرد.

معین الاسلام بیان داشت: این دانشمند تاکید کرده بود مظهر ظهور اسلام، ایران و مرکز فرهنگ اسلامی در ایران، شهر قم است و در حال حاضر هم برای قم برنامه های زیادی گذاشته شده و با استحاله فرهنگی و از بین بردن حجاب زنان، این برنامه به آرامی پیش می رود.

وی در ادامه گفت: این هنجار شکنی ها و سکوت ما در مقابل آنها به نحوی آرام انجام شده که به گفته حضرت امیرالمومنین(ع) همچون مرده های متحرکی هستیم که بی تفاوت از مقابل این گناه ها می گذریم.

استاد حوزه  خواهران با اشاره به حمله های فکری و فرهنگی دشمن گفت: دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن عقاید دینی مردم انجام می دهد که مهم ترین عنصر در این راه از بین بردن جایگاه ولایت فقیه در جامعه است.

خانواده بی تناسب و بی هدف جامعه را به فساد می کشاند

در ادامه این همایش خانم فاطمه آلیا نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که امام خمینی(ره)به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بودند، اظهار داشت:  نهضتی که حضرت امام از سال 1342 شروع کردند بحث هویت اسلام، انسان و زن مسلمان انقلابی بسیار مطرح بود.

وی افزود: یکی از اندیشه هایی که آن را مدیون امام خمینی(ره) هستیم، پرداختن به ویژگی های زن مسلمان است و بسیاری از زنان در تلاش بودند تا اهداف و نظرات امام(ره) را در جامعه بیان کنند.

عضو مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به خاطرات خود در زمان انقلاب گفت: حضرت امام(ره) در جلسات خود با بانوان، به نقش آنها در جریان انقلاب و سایر اتفاقات یک جامعه تاکید داشتند.

آلیا سبک زندگی ایرانی اسلامی را از مهم ترین مسائل موجود در جامعه دانست و اعلام داشت: شیعه به عنوان حقیقت ناب اسلامی با اولویت خانواده با هر درجه و شأن یک زن با تاکید بر اصل ده قانون اساسی که در جهت تحکیم بنیان خانواده باشد، موافق است.

وی در پایان گفت:  ازدواج آسان و خانواده متعالی یکی از اهداف اسلام است و خانواده بی تناسب و بی هدف جامعه را به فساد می کشاند؛  مجلس شورای اسلامی با محور قرار دادن بحث تحکیم بنیان خانواده،  اقداماتی را در جهت رفاه حال بانوان در نظر گرفته که می توان به حقوق و بیمه زنان خانه دار، نه ماه مرخصی شیردهی و لایحه کاهش ساعت کاری زنان با شرایط خاص اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha