دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سخنرانی دانش آموخته حوزه قم در کنفرانس اندونزی

اختصاصی حوزه / حجت الاسلام جهانگیری در کنفرانس بین المللی حج در اندونزی گفت: اندونزی و شرق آسیا همواره از اسلام معنوی و عرفانی بهره مند بوده است؛ این رهیافت اسلامی باید پاس داشته شود. نباید گذاشت به جای این صدای معنوی ، صدای خشونت و تکفیر جایگزین شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» کنفرانس بین‌المللی اسلامی با عنوان «جنبه‌های معنوی- اجتماعی- سیاسی حج» به همت بنیاد پژوهشی «اینسان مولیا» با همکاری مجمع نهضت العلمای اندونزی و دانشگاه‌های اسلامی کشوری، در دانشگاه اسلامی شریف هدایت الله جاکارتا در اندونزی برگزار شد.

در این کنفرانس مدیران اجرایی و روحانیون کاروان های حج کشور اندونزی و نمایندگانی از وزارت امور دینی اندونزی، مجلس علمای اندونزی، سازمان ساماندهی تشکل های دینی و همچنین تعدادی از اساتید الهیات دانشگاهها حضور داشتند.

در این کنفرانس، پس از خیر مقدم رئیس دانشکده، حجت الاسلام یحیی جهانگیری استاد حوزه و دانشگاه و مبلغ فعال در عرصه بین الملل سخنرانی کرد.

وی با بیان اینکه حج، دارای سه ویژگی زمان بسیار ممتاز، مکان بسیار ویژه و حالت کاملا متفاوت است گفت: اما این سه ويژگي نباید سبب شود حج را فقط به آن زمان و مکان خاص منحصر کنیم. باید همه روزهای ما و همه جغرافیای جهان اسلامی، پیام حج را بگیرند. و این معنای آیه قرآن است که فرمود از حج، توشه برچینید.

تنها نماینده حوزه علمیه قم در این کنفرانس افزود: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر به پیام حج نیار دارد. ما نیازمند پیام اخوت و برادری و پیام وحدت و همدلی و تحمل مذاهب دیگر هستیم.

وی با اشاره به اینکه اندونزی و شرق آسیا همواره از اسلام معنوی و عرفانی بهره مند بوده است گفت: این رهیافت اسلامی باید پاس داشته شود. نباید گذاشت بجای این صدای معنوی ، صدای خشونت و تکفیر جایگزین شود.

پس از حجت الاسلام جهانگیری، دکتر جلال الدین عضو پارلمان اندونزی سخنرانی کرد. و سپس اساتید مطرح اندونزی به ارائه مقاله خود برداختند.

پایان جلسه همراه با پرسش و پاسخ خصوصا از تشیع بود. که حجت الاسلام جانگیری پاسخ سوالات را ارائه داد. وی همچنین با رئیس دانشکده تبلیغ و ارتباطات و اعضای هسته علمی دانشکده دیدار و گفت و گو کرد.

کنفرانس مزبور به دو زبان انگلیسی و مالايو برگزار شد و استقبال به حدی بود که سالن دانشگاه، پر شد و برخی دانشجویان ايستاده به سخنرانی گوش دادند.

در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی درباره حج برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha