دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر سلیلی - حوزه مازندران

حوزه/ به همت واحد پژوهش مدرسه علمیه خواهران الزهراء(سلام الله علیه) ساری، نشست علمی پژوهشی بزرگداشت شهید آیت الله صدر برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ساری، آقای دکتر سلیلی استاد دانشگاه عامل اصلی شهادت علامه محمد باقر صدر را دلبستگی ایشان به انقلاب و پیروی از خط و مشی امام خمینی (ره) دانست و افزود: شهید صدر از جمله عالمان برجسته ایی بود که در سنین جوانی به درجه اجتهاد رسیده و مشغول فعالیت در حوزه های علمیه شدند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد جمله ایی در باره شهید صدر بیان کنیم، باید بگوییم که ایشان مطهری عراق بودند؛ که روحیه انقلابی، منطق مبارزه طلبی وتفکر جهادی، ولایتی بودن از ویژگی های برجسته این عالم گرانقدرمی باشد.

دکتر سلیلی در ادامه تصریح کرد: آنچه استکبار جهانی به دنبال نابودی آن می باشد، اندیشه و تفکرات انقلابی همچون تفکر صدر است؛ چرا که صرف مرجع بودن، ضرری به حال آنها نخواهد داشت.

وی خاطرنشان ساخت: ذوب شدن در حضرت امام(ره) و اندیشه ایشان ، از جمله توصیه های این عالم برجسته به همه شیعیان است که باید به آن توجه داشت.

گفتنی است: برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار علامه محمد باقر صدر و ارائه پاور پوینتی از زندگی نامه،  افکار، ویژگی های اخلاقی و عملی، فعالیت های سیاسی و علمی شهید صدر از دیگر برنامه های این نشست بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha