شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رهبر معظم انقلاب

حوزه/ نویسنده حوزوی بر لزوم پژوهش بیشتر در آثار و اندیشه های رهبر انقلاب در خصوص زنان را مورد تاکید قرارداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  دانش از محققان حوزه  پیش از ظهر امروز در نشست علمی «شخصیت و جایگاه زن در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» که  در موسسه   بنت الهدی وابسته به جامعه المصطفی برگزارشدگفت: جاهلیت صفتی است که برای ایستادگی در مقابل نور حق به کار می برند.

وی افزود: طبق فرمایش رهبر انقلاب جاهلیت محدود به زمان و مکان خاصی نیست و به همین خاطر ظلمی که امروزه در حق بشریت انجام می شود با عنوانی چون دفاع از آزادی بشریت و زنان بیان می شود.

این محقق حوزوی گفت: غربی ها زنان را از خانه ها بیرون کشیدند و شعار دفاع از آزادی زن را بیان کردند که این کار قطعا بزرگترین دشمنی با زنان بود و باعث شد که خانواده های آنها از درون متلاشی شوند.

نویسنده حوزوی بیان کرد: وقتی به آمارهای اجتماعی غرب می نگریم بیش از پیش به اندیشه های ژرف مقام معظم رهبری می رسیدم که ایشان با درک دقیق وضعیت حاضر این آسیب ها را شناسایی کردند.

وی بیان کرد: اندیشه رهبر انقلاب از جایگاه ولی فقیه در راستای وحی الهی است و از طریق این آموزه های وحیانی چالش های دنیای امروز و وضعیت امروز جامعه بشری را برای ما بیان می کند و برنامه های راهبردی و راه های نجات از چالش ها را به ما نشان می دهد.

حجت الاسلام دانش بیان کرد: ایشان این راهبردها را از درون نظام دینی ارایه می دهند؛ بر اساس دید ایشان، اسلام نگاهی کاملا دقیق و صحیح به زن دارد و از افراط و تفریط به دور است؛ بر اساس دیدگاه این اندیشه درخشان و تجسم اسلام است و ایشان بیان می کند که تکریم زن گاهی در جایگاه مادری بالاتر از مرد است.

این محقق حوزوی گفت: ایشان به این احادیثی که پیرامون محبت به مادران شده است اشاره می کنند و بیان می کنند که اسلام این جایگاه را به شکل هدفمند به زنان داده است؛ ایشان به ریزه کاری های ظریف دین در توجه به دختران و زنان در منزل اشاره دارند که اگر به این مسایل توجه کنیم سلامت زنان و سلامت خانواده در جامعه حفظ خواهد شد.

حجت الاسلام دانش خاطرنشان کرد: زن و مرد اصل انسانیت را در خود دارند؛ برابری در باورها و ارزش ها و کمالات و مسوولیت های اجتماعی و سیاسی و نظام کیفر و پاداش و جهاد از جمله مواردی است که اسلام به آن اشاره کرده است.

وی گفت: اهدافی که رهبر انقلاب در خصوص روابط با زنان بیان می کنند برایند آیات قرآن و روایات است و باعث می شود که این قشر مهم جامعه به بالندگی و کمال برسند و جامعه نیز سلامت خود را حفظ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha