سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام محمد حسین عظیمی - مسئول بخش قرآنی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

حوزه/ مسئول بخش قرآنی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از تربیت نزدیک به ۲۵۰ طلبه آشنا به تفسیر و علوم قرآنی خبر داد و گفت: حوزه قرآنی قابل توجهی با حضور ۵۰ استاد تفسیر قرآن و نزدیک به ۲۵۰ طلبه زیر نظر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسین عظیمی، مسئول بخش قرآنی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سابقه برگزاری درس تفسیر در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: امسال پنجمین سالی است که دوره تخصصی سطح دو و سه تفسیر و علوم قرآنی در این مرکز در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: نزدیک به 100 طلبه در دوره تخصصی تفسیر و علوم قرآن مرکز و 150طلبه نیز در دروس تفسیر عمومی شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عظیمی اظهار کرد: این درس که تنها درس تفسیر ترتیبی اجتهادی است مدت 11 سال است که شروع شده است.

مسئول بخش قرآنی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: در کنار این دروس تفسیر، مدرسه علمیه ائمه اطهار(ع) به عنوان تنها مدرسه علمیه با گرایش تفسیر و علوم قرآنی را ایجاد کرده ایم.

وی  به برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی قرآنی در مرکز فقهی اشاره و  عنوان کرد: اولین نشست علمی قرآنی روز 25 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

مسئول بخش قرآنی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با انتقاد از برخی کم توجهی ها از سوی نهادهای حوزوی و دینی به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این مرکز گفت: متاسفانه نهادهای حوزوی، حکومتی و غیرحکومتی هیچ کمکی به ما نمی‌کنند و هزینه های جاری نیز به ما پرداخت نمی شود.

برگزاری اولین نشست تخصصی قرآنی

همچنین حجت‌الاسلام محسن قمرزاده، مسئول پژوهش‌های خاص و نشست‌های قرآنی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به برنامه ریزی برای برپایی نشست های علمی قرآنی گفت: اولین نشست تخصصی با عنوان نقد و ارزیابی کتاب قواعد تفسیر قرآن کریم 25 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: ارایه دهنده بحث، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر بابایی، نویسنده این کتاب و ناقد آن نیز محمدکاظم شاکر، قرآن‌پژوه و عضو هیئت علمی دانشگاه قم خواهد بود.

حجت‌الاسلام قمرزاده با بیان اینکه داوری این نشست برعهده حجت‌الاسلام والمسلمین فاکر میبدی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) و دبیری آن نیز بر عهده بنده است اظهار داشت: این نشست از ساعت 30/15 تا 30/17 روز 25 بهمن در سالن امام خمینی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود.

مسئول پژوهش‌های خاص قرآنی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از تربیت 20 طلبه موفق و ممتاز برای انجام پژوهش‌های قرآنی خاص در این مرکز خبر داد و افزود: این افراد در گروه های تدوین متون درسی، پاسخگویی به شبهات قرآنی به خصوص در موضوعات روز مانند پاسخ به شبهات مربوط به زنان، تقریر و تنظیم مباحث تفسیری و تبدیل قواعد قرآنی به متون علمی فعالیت می کنند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha