چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 371988
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
نشست ادبی بیت های آسمانی

حوزه/ نشست ادبی بیت های آسمانی با حضور شاعران برجسته حوزه های علمیه و هنرمندان حوزوی در نمایشگاه انقلاب اسلامی هنرآسمانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید سلمان علوی در نشست ادبی بیت های آسمانی که با حضور شاعران برجسته حوزه های علمیه برگزارشد، به اثار ارائه شده طلاب در این جشنواره اشاره کرد و گفت: آثار طلاب شاعر از لحاظ کیفی و کمی بطور مطلوب بوده است؛ لذا با توجه به این ظرفیت می توان در این سمت حرکت خوبی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: آثار طلاب در زمینه شعر از یک هزار اثر گذشت که در مرحله غربالگری 200 اثر آن حذف گردید که پایه و اساس ادبیات شعر در این أشعار لحاظ نشده بود؛ لذا بحجم پایین حذفی ها در این مرحله خود نشان از کیفیت مطلوب اثرها می باشد و جای امید دارد که حوزه علمیه  قطعا بخشی از تاریخ ادبیات کشور را رقم خواهد زد.

دبیر چهارمین جشنواره هنرهای آسمانی افزود: برگزاری نشست های علمی در درخشش فعالیت های حوزویان در زمینه شعر بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام علوی ابراز داشت: امروزه با توجه به نیاز بیش از پیش تبلیغ معارف اسلامی در جامعه، طلاب باید در تمامی عرصه ها با معارف اصیل ناب اسلام اشنا بوده و در صدد تبلیغ معارف الهی همچون الگو گیری از مفاهیم قرأنی و روایی در شعر باشند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: حوزه علمیه که خود مدعی مبانی فکری اخلاقی هزار ساله است باید فعالیت در این زمینه را لازمه کار خود قرار دهد تا سهمی در ارائه تمدن اسلامی داشته باشد، و همواره پرداختن در زمینه شعرهای مهدوی و معرفتی نسبت به اهل بیت علیه السلام باید از منابع اصیل و مورد قبول باشند تا بتوانند موثر واقع شوند،

در ادامه این نشست ادبی حجت الاسلام زمانی با بیان بایسته های شعر حوزه ابراز داشت: امروزه شعر در عرصه جامعه دارای ضعف عنصر فکری و اندیشه است و از بُعد محتوایی فارغ از تاثیر روحی بر جامعه می باشد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: امروزه شعر اخلاقی مورد غفلت قرار گرفته است و باید دقت داشت که اخلاق اسلامی، تحول ساز جامعه اسلامی است؛ لذا تبلیغ در این بُعد باید با زبان امروزی همراه باشد تا بتواند تاثیرگزار شود و این تنها فقط به وسیله مبلغان اخلاق اسلامی محقق می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha