چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حوزه و دانشگاه

حوزه/ مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تولیدات این مرکز را از جمله ثمرات ارزشمند وحدت مبارک این دو نهاد علمی کشور دانست.

محمد کاظمی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم در گفت گو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: پیوند حوزه و دانشگاه از مهمترین خواسته ها و مطالبات معمار کبیر انقلاب و متفکران و اندیشمندان نظام اسلامی بوده است.

وی افزود: این پیوند مبارک در سال های اخیر در قالب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شکل گرفت و این پژوهشگاه با گروه های علمی که ایجاد کرد در زمینه توسعه و ترویج معارف دین و مبانی علوم انسانی اسلامی فعالیت خود را به منصه رساند.

کاظمی  اظهارکرد: این پژوهشگاه با محوریت آثار علمی حوزویان و دانشگاهیان متدین و متعهد شکل گرفت و امروز نیز محصولات مبارک و ثمرات ارزشمند این پیوند مبارک در جامعه علمی کشور عرضه شده است.

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: این پژوهشگاه با آخرین دستاوردهای علمی خود در این نمایشگاه یازدهم کتاب قم حاضر شده است.

وی افزود: از جمله کتبی که در این نمایشگاه عرضه شده است می توان به کتاب مبانی عدالت اجتماعی از دیدگاه اسلام، تاریخ جامع جنگ های صلیبی (جلد دوازدهم)، تاریخ جامع جنگ های صلیبی (جلد یازدهم)،  تاریخ جامع جنگ های صلیبی (جلد دهم) قسمت دوم و تاریخ جامع جنگ های صلیبی (جلد دهم) قسمت اول اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوز و دانشگاه بیان کرد: از دیگر کتب عرضه شده در این نمایشگاه می توان به کتاب تاریخ جامع جنگ های صلیبی (جلد نهم)، تاریخ جامع جنگ های صلیبی (جلد هشتم)  ، تاریخ جامع جنگ های صلیبی (جلد هفتم) و قواعد تفسیر قرآن اشاره کرد.

وی گفت: از دیگر کتبی که در این نمایشگاه عرضه شده است می توان از حیات علمی و فرهنگی شیعیان امامیه از قرن پنجم تا نیمه قرن هفتم،  فلسفه تعلیم و تربیت اشراق (جلد دوم)،  فلسفه تعلیم و تربیت مشاء (جلد دوم)،  تاریخ نگاری محدث قمی، الگوهای تأمین اجتماعی از دیدگاه اسلام و غرب و حیات اقتصادی امامان(ع) از صلح امام حسن(ع) تا آغاز غیبت صغری نام برد.

کاظمی بیان کرد: ارزش و پاداش از دیدگاه اسلام (معنوی ـ سازمانی)، هستی و علل آن در حکمت مشاء،  مباحث معرفت شناختی در فلسفه اسلامی،  انساب نگاری شیعه تا پایان قرن هفتم هجری، جنسیت و تربیت؛ از منظر اسلام و فمینیسم لیبرال و... از کتاب هایی هستند که در این نمایشگاه عرضه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha