دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نمایشگاه کتاب قم

حوزه/ آثار مراجع عظام تقلید در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم در معرض دید علاقه مندان به فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن کریم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این نمایشگاه که از ۱۸ بهمن تا امشب ۲۵ بهمن  در مصلای قدس برقرار است آثار مراجع عظام تقلید از جمله آیات عظام، مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی،‌موسوی اردبیلی و.... به نمایش در آمده است.

آثار آیت الله العظمی مکارم شیرازی

یکی از غرفه های این نمایشگاه غرفه موسسه انتشاراتی امام علی(ع) است که در این غرفه آثار آیت الله العظمی مکارم شیرازی یکی از مراجع و همچنین نویسندگان برجسته جهان اسلام به نمایش درآمده است.

این غرفه شامل آثاری از جمله ۱۱۰ سرمشق از سخنان حضرت علی(ع)، ۱۵۰ درس زندگی، ۱۸۰ پرسش و پاسخ، ۵۰ درس اصول عقاید برای جوانان، آفریدگار جهان، آیات ولایت در قرآن، آیین رحمت،آئین ما (اصل الشیعه)، و  احکام بانوان (جدید) است.

از دیگر آثاری که از این مرجع عظام تقلید در این نمایشگاه عرضه شده است می توان به آثاری چون احکام خانواده در پرتو فقه اسلامی، احکام عزاداری، اخلاق اسلامی در نهج البلاغه ۲ جلد، اخلاق در قرآن ۳ جلد، ارتباط با ارواح، از تو سؤال می‌کنند، استفتائات ۳ جلد، اسرار عقب‌ماندگی شرق، اسلام در یک نگاه، اسلام و آزادی بردگان،اسلام و کمک‌های مردمی، اعتقاد ما، اعتکاف، عبادتی کامل، انوار هدایت جلد ۱، اهداف قیام حسینی و فاجعهٔ تمدن اشاره کرد.

  بازاریابی شبکه‌ای یا کلاهبرداری مرموز، بررسی طُرُق فرار از ربا، برگزیده تفسیر نمونه ۵ جلد، پاسخ به پرسش‌های مذهبی، پیام امام، امیرالمؤمنین ۱۱ جلد، پیام قرآن ۱۰ جلد، پیدایش مذاهب، تعزیر و گستره آن، تفسیر نمونه ۲۷ جلد، تقیّه، سپری برای مبارزه عمیق‌تر، جامعه سالم در پرتو اخلاق و  جلوه حق ااز دیگر آثاری  است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

چند نکته مهم دربارهٔ رؤیت هلال، چهره منافقان در قرآن حدیث غدیر: سند گویای ولایت، حکومت جهانی مهدی، حیله‌های شرعی و چاره‌جویی‌های صحیح، خدا را چگونه بشناسیم، خطوط اساسی اقتصاد اسلامی، خمس: پشتوانه استقلال بیت المال، دائرةالمعارف فقه مقارن جلد ۱، در جستجوی خدا، راه غلبه بر نگرانی‌ها و ناامیدی‌ها، ربا و بانکداری اسلامی، رساله احکام بانوان، رساله احکام پزشکی، رساله احکام (پسران)، رساله احکام (دختران)، رساله احکام نوجوانان . رساله توضیح المسائل از دیگر کتبی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

رمی جمرات در گذشته و حال، رهبران بزرگ و مسئولیت‌های بزرگ‌تر، زندگی در پرتو اخلاق، زهرا برترین بانوی جهان، سوگندهای پربار قرآن ،سیگار پدیده مرگبار عصر ما، شأن نزول آیات قرآن، شیعه پاسخ می‌گوید ،شیوه همسری در خانواده نمونه، عاشورا: ریشه‌ها، انگیزه‌ها، رویدادها،پیامدها، عقیده یک مسلمان، فضیلت سوره‌های قرآن، فیلسوف نماها ، رآن کریم، قرآن و آخرین پیامبر، قهرمان توحید،گفتار معصومین ۲ جلد، مثال‌های زیبای قرآن ۲ جلد، مدیریّت و فرماندهی در اسلام و  مشروعیّت سقیفه؟! و مشکات هدایت و  مشکلات جنسی جوانان، معاد و جهان پس از مرگ و معراج، شقّ القمر، عبادت در قطبین از دیگر کتاب هایی است که در این زمینه منتشر شده است.

آثار آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

یکی از غرفه های این نمایشگاه،  غرفه آثار آیت الله العظمی صافی گلپایگانی یکی از مراجع و همچنین نویسندگان برجسته جهان اسلام به نمایش درآمده است.

از جمله آثار این مرجع تقلید می توان به کتاب راه اصلاح یا امر به معروف و نهی از منکر، سفرنامهٔ حج، نیایش در عرفات، حدیث بیداری (مجموعه پیام‌ها)، شهیدِ آگاه و پرتوی از عظمت امام حسین علیه‌السلام، اشاره کرد.

با عاشوراییان، بزم حضور (دفتر شعر رضوی)، نغمه مشتاقان (دفتر شعر)، آفتاب مشرقین (دفتر شعر عا شورایی)، صحیفة المؤمن (دفتر شعر)، سبط المصطفی (دفتر شعر)، دیوان اشعار، در آرزوی وصال (دفتر سروده‌های امام زمانی)، پاسخی به کتاب «عقیده مهدویت در شیعه امامیه» ،نوید امن و امان و پاسخ ده پرسش از دیگر کتبی است که در این نمایشگاه از این مرجع تقلید عرضه شده است.

از دیگر آثار این غرفه می توان از اصالت مهدویت،تجلی توحید در نظام امامت، نظام امامت و رهبری، ولایت تکوینی و ولایت تشریعی،پیرامون معرفت امام ،عقیدۀ نجات‌بخش، به‌سوی دولت کریمه و باورداشت مهدویت نام برد.

از دیگر آثار آیت الله العظمی صافی که در این نمایشگاه عرضه شده است می توان به انتظار عامل مقاومت و حرکت، فروغ ولایت در دعای ندبه، معرفت حجت خدا، گفتمان مهدویت، وابستگی جهان به امام زمان ،امامت و مهدویت ،رسالهٔ توضیح‌المسائل و مناسک حج و مناسک عمرهٔ مفرده  اشاره کرد.

منتخب توضیح‌المسائل، هزار سؤال پیرامون حج ، مجموعه استفتائات قضایی، استفتائات پزشکی، جامع الاحکام، ج ۱ و ۲،الف. پاسخ کوتاه به ۳۰۰ پرسش از احکام ج ۱،ب. پاسخ کوتاه به ۳۰۰ پرسش از احکام ج ۲ ،یکصدوده پرسش و پاسخ اینترنتی، احکام نوجوانان، صراط مستقیم،معارف دین ۱ (مجموعه پرسش‌ها و پاسخ‌های اعتقادی)، سیر حوزه‌های علمی شیعه و ماه مبارک رمضان مکتب عالی تربیت و اخلاق از دیگر آثار این عالم بزرگ جهان اسلام است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

منتخب الاثر فی الامام الثانی‌عشر، ج ۱ و ۲ و ۳، رمضان در تاریخ «حوادث تاریخی»، الهیات در نهج البلاغه، نگرشی بر فلسفه و عرفان، به‌سوی آفریدگار، عرض دین، ندای اسلام از اروپا، زندگی بوداسف، جابر بن حیان، رساله‌ای در احکام ثانویه و تفسیر آیهٔ فطرت، پیرامون روز تاریخی غدیر، اعتبار قصد قربت در وقف،زندگی‌نامهٔ آیت‌الله آخوند ملا محمدجواد صافی، مقالات کلامی، شب‌پرگان و آفتاب داوری میان شیخ صدوق و شیخ مفید و هدایةالعباد، ج ۱ و ۲ از دیگر کتبی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

آیت الله العظمی جوادی آملی

یکی از غرفه های این نمایشگاه غرفه موسسه انتشاراتی امام علی(ع) است که در این غرفه آثار آیت الله العظمی جوادی آملی یکی از مراجع و همچنین نویسندگان برجسته جهان اسلام به نمایش درآمده است.

از جمله آثار ایشان که در غرفه بنیاد علوم وحیانی اسرا عرضه شده است می توان به تفسیر تسنیم ،تفسیر موضوعی قرآن[ویرایش] ،قرآن در قرآن ،توحید در قرآن ،وحی و نبوت در قرآن، معاد در قرآن (۲ جلد)،  سیره پیامبران در قرآن (۲ جلد)، مبادی اخلاق در قرآن و مراحل اخلاق در قرآن اشاره کفرد.

فطرت در قرآن، معرفت‌شناسی در قرآن، صورت وسیرت انسان در قرآن، حیات حقیقی انسان در قرآن، هدایت در قرآن، جامعه در قرآن، ادب توحیدی انبیاء در قرآن، تفسیر انسان به انسان، عترت و عرفان[ویرایش] ،ادب فنای مقربان (شرح زیارت جامعه کبیره) (۷ جلد): در حدیث و عرفان، عصاره خلقت، حماسه و عرفان: در عرفان ولایی و الحماسه و العرفان از دیگر کتبی است که از این مرجع تقلید جهان تشیع در این نمایشگاه عرضه شده است.

تجلی ولایت در آیه تطهیر، قرآن در کلام امام علی «علیه السلام»، وحدت جوامع در نهج البلاغه، علی «علیه السلام» مظهر اسمای، حسنای الهی: در عرفان ولایی، دنیاشناسی و دنیاگرایی در نهج البلاغه ،شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی، ظهور ولایت در صحنه غدیر و حیات عارفانه‌امام علی «علیه السلام»: در عرفان ولایی . حکمت نظری و عملی در نهج البلاغه از دیگر کتب عرضه شده در این نمایشگاه است.

ولایت در قرآن ،نسیم اندیشه، امام مهدی موجود موعود: در عرفان ولایی فلسفه[ویرایش] ،رحیق مختوم (شرح حکمت متعالیه) (۱۰ جلد)

فلسفه صدرا،  فلسفه حقوق بشر، تبیین براهین اثبات خدا، علی بن موسی الرضا «علیه السلام» و الفلسفة الالهیة، فلسفه زیارت، حق و تکلیف در اسلام، منزلت عقل در هندسه معرفت دینی، شمس الوحی تبریزی (سیره علمی علامه طباطبایی)،  کلام جدید[ویرایش]، انتظار بشر از دین، نسبت دین و دنیا (بررسی و نقد نظریه سکولاریسم) ،دین شناسی و شریعت در آیینه معرفت از دیگر کتبی است که در این غرفه عرضه شده است.

از دیگر آثار این مرجع تقلید که در این نمایشگاه عرضه شده است می توان به کلام قدیم[ویرایش] ،ولایت فقیه (ولایت فقاهت و عدالت) ، فقه[ویرایش]،  توضیح المسائل به همراه استفتائات ،کتاب الخمس، استفتائات، کتاب الحج (۴ جلد)،  الوحی و النبوه، حقوق اجتماعی [ویرایش] ،سروش هدایت (۵ جلد)، سرچشمه اندیشه (۶ جلد)، بنیان مرصوص امام خمینی، نسیم اندیشه (۲ جلد)،  اسلام و محیط زیست و منبع الفکر، اشاره کرد.

رازهای نماز، قرآن حکیم از منظر امام رضا(ع)،  حکمت عبادات، قرآن حکیم از منظر امام رضا «علیه السلام»، زن در آیینه جمال و جلال، نزاهت قرآن از تحریف، حکمت نظری و عملی در نهج البلاغه، حدیث[ویرایش] و  مفاتیح‌الحیات از دیگر آثار این مرجع عالیقدر جهان تشیع است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha