سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام عماد، معاون پژوهشی حوزه های علمیه

حوزه/ انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی عامل پیشرفت، توسعه و بالندگی مدارس علمیه است که باید با جدیّت هرچه تمام تر از سوی مدیران مدارس دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی عماد در  مراسم  افتتاحیه سومین دوره هم افزایی معاونین پژوهشی حوزه های علمیه سراسرکشور اظهارداشت: امروز مهمترین برنامه و رسالتی که مدیران و مسئولان مدارس علمیه باید مورد توجه قرار بدهند تربیت نیروی انسانی محقق و پژوهشگر است.

وی افزود: ما اگر بخواهیم نقش و اهمیت پژوهش را در مورد بررسی قرار دهیم پی خواهیم برد که اگر در 10 واحد آموزشی برتر قدر مشترکی بین آنها وجود داشته باشد بدون تردید این قدر مشترک فعال بودن در عرصه پژوهش و تحقیق می باشد و ارزیابی پژوهشی این مراکز را ملاک و معیار برتری و ممتازی این مراکز می دانیم.

حجت الاسلام  والمسلمین عماد ادامه داد: همانطور که اگر 10 واحد آموزشی کم کار و ضعیف را شناسایی کنیم تردید نداشته باشید در این مجموعه ها هیچ فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی صورت نگرفته است و به تبع آن به هیچ موفقیتی هم دست نیافته اند.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه که در مجتمع نرجس خاتون مسجد مقدس جمکران سخن می گفت، اظهارداشت: اگر به آرمان های نظام و انقلاب، منّویات مقام معظم رهبری و دغدغه های معظم له و نظام توجه کنیم قطعا حجت بر ما تمام است و فقط نمی توان فریاد دفاع از نظام ، انقلاب و ارزشها را سر داد بلکه باید عمل کرد و وظیفه ما تولید علم و پژوهش در موضوعات مورد نیاز جامعه و امت اسلامی است.

وی بیان داشت: امروز طلاب و فضلای حوزه های علمیه کاری جزء تلاش و تکاپور در آوردگاه علم و نورآوری کاری ندارند و باید با همه تلاش نقشه راه علمی برای خود داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد افزود: تلاش و خلاقیت برای ارائه و عرضه پژوهش های مختلف در عرصه علوم انسانی و اسلامی در ایران، جهان اسلام و جهان، اهدافی است که طلاب و فضلای حوزه های علمیه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌ نیروهای پژوهشی موجب انفجاری علمی می‌شود گفت: اگر مدیریت این نیروها و افراد تربیت شده به صورت دقیق انجام شود، شاهد انفجاری در عرصه علم خواهیم بود.

وی اظهارداشت: می‌توانیم در حوزه تربیت نیروی انسانی مناسب بیش از وضعیت کنونی به انباشت و تولید روزآمد نیروی انسانی مناسب دست پیدا کنیم و این مهم با برنامه ریزی آموزشی دقیق و اجرای آن محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عماد بیان داشت: اگر ما این اقدام مهم را انجام داده و از سوی دیگر نیازهای جامعه را شناخته و نسبت به آن آگاهی یافته و اولویت شناسی کنیم می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود برای پاسخگویی به نیازها استفاده کنیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha