دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رهبر کلیسای کاتولیک اوکراین

حوزه / رهبر کلیسای کاتولیک اوکراین به بیانیه مشترک پاپ فرانسیس و پاتریارک کریل اعتراض کرد و با بیان اینکه دیپلماسی ارتدوکس ها از واتیکان سوء استفاده کرده، گفت: در جریان امضای این بیانیه، واتیکان به ما خیانت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعه گذشته، ۹۰۰ سال پس از آن که شاخه‌های شرقی و غربی مسیحیت جدا شدند، پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک و پاتریارک کریل، رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه در ترمینال فرودگاهی در کوبا دیدار کردند.

در این دیدار بیانیه مشترکی به امضا رسید که با واکنش های مختلفی مواجه شد و عموما از این همگرایی استقبال کردند اما رهبر کلیسای کاتولیک آیین لاتین اوکراین و سر اسقف کیف در مصاحبه ای با خبرگزاری کاتولیکی آسیا نیوز از بیانیه مشترک پاپ و کریل رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه در کوبا انتقاد کرد و گفت: واتیکان اجازه داد  مورد سوء استفاده دیپلماسی ارتدوکس های روسیه قرار گیرد.

واتیکان به ما خیانت کرد

وی افزود: پس از دیدار روز جمعه گذشته پاپ با کریل، کلیسای کاتولیک آیین لاتین احساس می کند واتیکان به او خیانت کرده، این دیدار میان دو نهاد موازی با یک دیگر بود و طبق ریاضیات، دو خط موازی هرگز به هم نمی رسند.

رهبر کلیسای کاتولیک اوکراین بدون اشاره به جزئیات این بیانیه گفت: این بیانیه که توسط کاردینال کوخ رییس شورای پاپی ترویج اتحاد مسیحیان و هیلاریون رییس بخش خارجی کلیسای ارتدوکس روسیه تهیه شد، اگر چه به طور کلی مثبت بود، ولی ضعیف و بیشتر سئوال برانگیز است. در آن طوری وانمود شده آنچه در اتحاد جماهیر شوروی سابق پیش آمده بیشتر درگیری غیر نظامیان است تا هجوم یک کشور به اوکراین.

انتقاد کلیسای اوکراین از بیانیه مشترک پاپ و کریل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha