جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حسن ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه استقلال کشور در سایه ایمان مردم حفظ می‌شود گفت: در ایام جنگ جهانی ایران حتی یک روز هم نتوانست مقاومت کند ولی در مقابل صدام توانستیم با ایمان مردم به پیروزی برسیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، جلسه مشترک مرکز خدمات حوزه و مدیران ارشد ادارات و سازمان‌های استان فارس در راستای سفر رئیس و مسئولین مرکز خدمات صبح امروز در مرکز خدمات این استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک معجزه الهی بود و امیدواریم که توفیق پاسداری از آن را داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات بیان کرد: در کشور چهار نهاد حوزوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ، جامعه المصطفی و دفتر امور طلاب اهل سنت وجود دارد که طلاب این مراکز از نظر خدماتی تحت پوشش مرکز خدمات قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز خدمات حوزه ابراز داشت: مرکز خدمات نهادی است که به طلاب و روحانیونی که در ارگانی استخدام نیستند و به تبلیغ، تحقیق و تدریس مشغول هستند خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در کشور نقش ویژه و ارزشمندی است گفت: حضور روحانی در یک منطقه در رشد فرهنگی آن منطقه کمک می‌کند و هر جایی که از حضور یک روحانی فعال و خدمت گزار محروم است مشکلات اجتماعی افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: خاستگاه این انقلاب روحانیت بود و امام(ره) که با هدایت ایشان این انقلاب که ثمرات بسیاری را برای کشور به همراه داشته است به پیروزی رسید، یک روحانی بودند.

وی با اشاره به تأثیر روحانیون در جامعه تصریح کرد: با توجه به آمارهای ارائه شده در ایام تبلیغی که روحانیون در مناطق مختلف کشور به تبلیغ علوم دینی می‌پردازند آمار مشکلات اجتماعی کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز خدمات حوزه ادامه داد: وهابیت برای گسترش تفکر تکفیری و همچنین تفرقه بین امت تلاش می‌کند و مقام معظم رهبری بارها خطر تهاجم فرهنگی را مطرح کرده‌اند و ما وظیفه داریم که تمام تلاش خود را برای مقابله با این هجمه‌های عظیم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استقلال کشور در سایه ایمان مردم حفظ می‌شود گفت: در ایام جنگ جهانی ایران حتی یک روز هم نتوانست مقاومت کند ولی در مقابل صدام توانستیم با ایمان مردم به پیروزی برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه عقبه اسلامیت نظام روحانیت است، افزود: ایمان مردم در سایه تبلیغات دینی افزایش می‌یابد لذا استقلال ما به خاطر روحانیت است و ما وظیفه داریم که قدردان آنها باشیم.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند هرکسی عالمی را اکرام کند من را اکرام کرده است، گفت: ما باید قدردان کسانی باشیم که از استقلال و شرافت ما دفاع کنند.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha