شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس مرکز خدمات در مسجد امام حسن عسکری(ع)

حوزه/ ما در این جنگ فرهنگی نیازمند مجاهدت فوق‌العاده‌ای هستیم؛ افسران و سربازان جهاد فرهنگی ما طلبه‌ها هستیم و باید بیش از گذشته به آن توجه کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ربانی شب گذشته در مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان قم با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) در مورد ماه شعبان گفت: پیامبر(ص) می‌فرماید « أَلَا إِنَّ شَعْبَانَ شَهْرِی فَرَحِمَ اللَّهُ مَنْ أَعَانَنِی عَلَى شَهْرِی‏؛ ماه شعبان، ماه من است؛ خداوند کسی را که در این ماه به من کمک کند، رحمت کند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم مضمون پیامبر(ص) در این روایت را بفهمیم باید به روایات دیگر مراجعه کنیم، تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) در نامه خو به عثمان بن حنیفه می‌نویسند «بدان ، كه هر كس را امامى است كه بدو اقتدا می‌کند و از نور دانش او فروغ می‌گیرد. اينك امام شما از همه دنيايش به پيرهنى و از همه طعام‌هایش به دو قرص نان اكتفا كرده است . البته شما را ياراى آن نيست كه چنين كنيد، ولى مرا به پارسايى و مجاهدت و پاكدامنى و درستى خويش يارى دهيد.»

رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه از این نامه می‌توانیم الهام بگیریم و منظور پیامبر(ص) را درک کنیم، گفت: امام علی(ع) در این نامه به ورع و اجتهاد اشاره می‌کنند و از مردم می‌خواهند که با پارسایی و مجاهدت او را یاری کنند.

وی ادامه داد: امروز با بررسی مشکلات جمهوری اسلامی درمی‌یابیم که برای حل مشکلات پیش روی آن نیازمند ورع و اجتهاد هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: اگر پاکدامنی و ترک گناه در کشور ما باشد به موفقیت دست می‌یابیم، البته باید از خودمان شروع کنیم تا به اصلاح امید داشته باشیم و اگر از خودمان شروع نکنیم جامعه اصلاح نمی‌شود.

وی بیان کرد: اگر ما در کار خود مجاهدت داشته باشیم خداوند نیز کمک و امداد خود را می‌رساند مانند جنگ بدر که مسلمانان مجاهدت کردند و خداوند امداد الهی را به کم آنها فرستاد، ولی اگر مجاهدت نداشته باشیم خداوند نیز به ما کمک نمی‌کند.

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه مقام معظم رهبری مکرراً به مسئله کار جهادی و بسیجی تأکید می‌کنند، گفت: ما در این جنگ فرهنگی نیازمند مجاهدت فوق‌العاده‌ای هستیم؛ افسران و سربازان جهاد فرهنگی ما طلبه‌ها هستیم و باید بیش از گذشته به آن توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است تا مردم را از اهل‌بیت(ع) جدا کنند، افزود: ما سربازان امام زمان(عج) باید تا آنجا که می‌توانیم در کسب علم تلاش کرده و از جهات اخلاقی رشد کنیم و با مجاهدت، در دفاع از اسلام و مسلمین حضوری پررنگ داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در ادامه با اشاره به مأموریت‌های مرکز خدمات گفت: مرکز خدمات در تلاش است که با کم کردن موانع و مشکلات طلاب و روحانیون، به آنها کمک کند راحت‌تر به علم‌آموزی بپردازند و اساتید موانع کمتری برای تدریس داشته باشند.

وی بیان کرد: مرکز خدمات فعالیت‌ها خود را از خدمات مادی صرف به خدمات عاطفی و فرهنگی گسترش داده است و ازجمله این خدمات می‌توان به سرکشی به معمرینی که سال‌ها خدمت کرده‌اند و اکنون خانه‌نشین شده‌اند و تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون اشاره کرد.

رئیس مرکز خدمات به هدفمندی خدمات متناسب به اهداف و رسالت حوزه اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات برای طلابی که مجد و باهمت هستند و  فعالیت‌های تبلیغی زیادی دارند اهمیت بیشتری قائل است و آنها را بیشتر مورد حمایت خود قرار می‌دهد.

وی ابراز داشت: مرکز خدمات در برنامه‌های جدید خود توجه ویژه‌ای به طلاب، روحانیون و مبلغین مناطق محروم دارد و درصدد است که خدمات خود را به حوزویان این مناطق افزایش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه باید تلاش شود که از نظر تحکیم خانواده و ایجاد فضای سالم در خانواده روحانی گام‌های خوبی برداشته شود، گفت: ارائه خدمات فرهنگی مخصوص خانواده طلاب مانند برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده‌ها در اولویت برنامه‌های مرکز خدمات قرار داد.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات خانه شما طلاب و فضلای عزیز حوزه است، تلاش می‌کند تکیه‌گاهی برای شما باشد، گفت: اگر نقصی در ارائه خدمات وجود دارد باید این مشکل بیان شود، امیدواریم که با همکاری شما تا آنجا که می‌توانیم دغدغه زندگی طلاب را کم کنیم.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha