جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه نشر

حوزه/ عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم گفت: بی شک یکی از رموز مهم موفقیت ناشران و دستگاه های فرهنگی در حوزه انتشار کتاب، این است که قبل از هر چیز، نیازسنجی خوبی نسبت به اقتضائات مخاطبان صورت گیرد.

احمد شهدادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اگر ما توانستیم که نیاز و علاقه مخاطب را رصد و درک کنیم، بهتر می توانیم بر اساس آموزه های دینی با زبان او و بر اساس نیازهایش دست به تولید محصول فرهنگی به ویژه کتاب بزنیم.

وی افزود: البته این سخن بدان معنا نیست که هر چه مخاطب خواست را انجام دهیم، بلکه ما باید اصول دینی و فرهنگی برایمان اولویت باشد و آن وقت بر پایه فطرت پاک آدمی اگر نیاز او را شناخته و رفع کنیم ، موفق خواهیم بود.

مدرس حوزه و دانشگاه  با بیان این که ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در سایه ایجاد علاقه و اشتیاق مخاطبان به کتاب ممکن می شود، گفت: گاهی اوقات دیده می شود که حتی متاسفانه در کتاب های علمی و تحقیقی، آن دقت و وسواس صورت نمی گیرد و همین هم یکی از عواملی می شود که مخاطب رغبتی به تهیه و خواندن کتاب ندارد.

وی اضافه کرد: از سویی نیز برخی نیز خیلی زود و به هر قیمتی می خواهند در بازار کتاب بیرون بدهند و به قول معروف برای خود اسمی در کنند که این هم یک آفت است و باید نویسنده به یک پختگی از حیث قلم برسد و بعد به انتشار اثر بپردازد و از سویی، به نیازهای کاربردی مخاطبان خود هم توجه جدی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha