یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کلاس آنلاین علوم دینی در دانشگاه هاروارد

حوزه / دانشگاه هاروارد آمریکا به منظور ارتقای دانش و علوم دینی، کلاس‌های‌ مجازی دینی برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از هافینگتون پست، دانشگاه هاروارد، به منظور ارتقای دانش و علوم دینی، کلاس‌های‌ مجازی دینی برگزار می‌کند.

مسئولین هاروارد معتقدند که خرید و فروش و مطالعه قرآن بدون آگاهی درست کمکی به درک بهتر دین و احترام به اعتقادات اسلامی نکرده، بلکه نگرانی‌ها و پیش‌داوری‌های ناآگاهانه ای را در پی داشته است.

برای مبارزه با بی‌سوادی دینی پنج تن از اساتید دانشگاه هاروارد، مدرسه الهیات دانشگاه هاروراد و دانشکده ولزلی قصد برگزاری یک سری کلاس‌های مجازی در خصوص مذاهب جهانی دارند و این کلاس‌ها برای شرکت عموم آزاد هستند. کلاس‌های مجازی در دانشگاه هاروارد برای اولین بار در سال 2012 در پژوهشکده فناوری ماساچوست برگزار شدند.

دیانا مورو، مدیر بخش پروژه دانش مذهبی در مدرسه الهی هاروارد در این باره به خبرنگاران گفت: بی‌سوادی و ناآگاهی فراگیری درباره دین در سرتاسر جهان وجود دارد.

بی سوادی مذهبی منجر به پیش داوری های غلط می شود

مورو در ادامه سخنانش گفت: بی‌‌سوادی مذهبی منجر به ترویج تعصبات و پیش‌داوری‌های غلط شده و ظرفیت‌ها را برای همکاری‌ها و تلاش‌ها در عرصه‌های بومی، ملی و بین‌المللی را محدود می‌سازد.

مورو با اعتقاد به اینکه ادیان و مکاتب مختلف درباره اصول دین یا اعتقادات کلی نیستند گفت: داشتن چنین رویکردی به دین می‌تواند این تصور غلط را تقویت کند که ادیان از درون یکنواخت و فاقد بنیان تاریخی هستند. این در حالی است که  ما باید از سنت‌های مذهبی داخل دینی آگاه شویم و ادیان را از درون متنوع و در حال تکامل در نظر بگیریم، که تک تک آن‌ها نقش مهمی در زندگی بشر ایفاء می‌کنند.

این مجموعه دروس آنلاین شامل 6 کلاس با موضوعات مختلف دینی هستند که هر یک به مدت 4 هفته برگزار خواهند شد. اولین دوره این کلاس‌ها با موضوع «سواد آموزی مذهبی: سنت و کتب مقدس» در 1 مارس 2016 با تدریس مورو تشکیل می‌شوند. 5 دوره بعدی کلاس‌ها موضوعات مربوط به مذاهب و مکاتب اسلام، مسیحیت، یهودیت، بودایسم و هندو را مورد بررسی قرار می‌دهند.

در این کلاس‌ها قرار است تاریخ اسلام و تفاسیر متون دینی و مبانی مقدس در ادیان مورد ارزیابی قرار گیرند. دانشجویان همچنین با تفاسیر تاریخی و مدرن متون دینی و سنت‌های دینی آشنا خواهند شد.

طبق پیش بینی‌های انجام شده بیش از 50 هزار نفر در سرتاسر دنیا در این کلاس‌های مجازی شرکت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha