دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ نبیل قاووف

شیخ نبیل قاووق مقام ارشد حزب الله لبنان گفت: امروز سلاح‌های عربستان در دست گروهک‌های تکفیری در سوریه است که این امر تهدیدی واقعی برای ثبات لبنان به شمارمی رود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ نبیل قاووق نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در یک مراسم یادبود درحسینیه شهرک مجدل زون جنوبی این کشور در واکنش به قطع کمک نظامی عربستان به دولت لبنان گفت: تسلیحات عربستان تهدیدی واقعی برای ثبات لبنان است.

سلاح عربستان در اختیار گروهک های تکفیری است

وی توضیح داد: امروز سلاح‌های عربستان در دست گروهک‌های تکفیری در سوریه است که این امر تهدیدی واقعی برای ثبات لبنان به شمارمی رود.

وی ابراز تعجب کرد که چگونه سلاح های عربستان به سرعت به دست گروهک های تروریستی در لبنان می رسد، اما حتی یکی از آن‌ها به دست ارتش لبنان نمی رسد.

شیخ قاووق افزود: اگر لبنان طبق خواسته عربستان عمل می کرد و با مقاومت مبارزه می کرد، تسلیحات عربستان با سرعت تمام در اختیار لبنان قرار می گرفت، همانطوری که در اختیار گروهک‌های تکفیری قرار می گیرد!

عربستان نمی تواند با پول خود ملت لبنان را بخرد

وی گفت: دولت عربستان شاید بتواند با ثروت و نفوذ خود اراده و تصمیمات پایتخت های بزرگ جهان را بخرد اما نمی تواند هویت یا موقعیت یا نقش ارتش لبنان را تغییر بدهد، یا اراده‌ی ملت لبنان را بخرد یا از کرامت و شرف آن‌ها بکاهد؛ چراکه شريف ترين مردم شرافت و کرامت را از پدران و نیاکانشان به ارث برده اند و اینکه شرافت ما خیلی باارزش است و قابل قیمت گذاری نیست و از دنیا و آنچه در آن است گران تر است.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان یادآور شد: این دولت عربستان بود که از ارسال کمک نظامی به ارتش لبنان خودداری کرد وگرنه چه معنی دارد که بخشنده از بخشش خود صرف نظر کند یا اینکه وعده بدهد و از حرف خود برگردد و به آن عمل نکند؛ این به این معناست که عربستان با منطق اخلاق و ارزش ها هیچ پیوندی ندارد بلکه نمی تواند به حرفی که می زند عمل کند.

سلاح ایران، اسرائیل را می ترساند و نگران می کند اما...

وی ادامه داد: رزمایش‌های آذرخش شمال و تسلیحات عربستان که در دستان گروهک های تروریستی است اسرائیل را نه می ترساند و نه نگران می کند. همین رسوایی و مصیبت کافی است که این سلاح نه با اسرائیل می جنگد و نه او را نگران می کند بلکه به آرامش می دهد. این فخر برای سلاح ایران کافی است که اسرائیل را هم می ترساند و هم نگران می کند و از معادلات و برنامه های مقاومت بسیار بیمناک است اما در مورد آذرخش شمال هیچ نگرانی ندارد چراکه می داند تصمیمات عربستان با تصمیات اسرائیل هم خوانی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha