جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی مدیر حوزه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به نقش طلاب و روحانیون در تبیین فرهنگ و سبک زندگی فاطمی، گفت: باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را به همه جهانیان به ویژه نسل نوجوان، جوان و بانوان بشناسانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، در مدرسه علمیه صالحیه قزوین، با تسلیت ایام فاطمیه، به ابعاد شخصیتی دخت نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک شخصیت برجسته ونمونه در تاریخ، از جایگاه رفیعی برخوردارند و

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به جایگاه صدیقه طاهره(س) در نزد نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع)، خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند " فاطمة بضعة منّی/ فاطمه پاره تن من است" و هنگامی که زهرای مرضیه(س) وارد می شدند، پیامبر(ص) جلوی پای او بر می خاستند.

وی با تاکید بر این که حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام ابعاد زندگی، الگو و نمونه هستند، ابراز داشت: ایشان به چنان جایگاهی رسدند که مایه مباهات خداوند و فرشتگان شدند و امروز نیز به عنوان الگو و اسوه، در جهان مطرح می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به شبهه افکنی دشمنان اشاره کرد و افزود: امروز که دشمنان مدام در پی شبهه آفرینی هستند، باید همه آحاد جامعه بیش از پیش با سبک زندگی ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) آشنا شوند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به نقش طلاب و روحانیون در تبیین فرهنگ و سبک زندگی فاطمی، گفت: باید ابعاد شخصیتی  حضرت فاطمه زهرا (س) را به همه جهانیان به ویژه نسل نوجوان، جوان و بانوان بشناسانیم.

برپایه این گزارش، در این مراسم  همچنین یکی از طلاب مدرسه علمیه صالحیه به مرثیه سرایی در رثای بی بی دوعالم حضرت صدیقه طاهره(س) پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha