دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تحجر و اسلام آمریکایی

حوزه/ مسئول موسسه راهبردی حق پژوهی از برگزاری سومین همایش «تحجر و اسلام آمریکایی» و تجلیل از از شخصیت مرحوم آیت الله میرزاجواد آقا تهرانی، روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفند، در مشهد خبر داد.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام امین نیا، مسئول موسسه راهبردی حق پژوهی، عصر امروز در مراسم رونمایی از پوستر سومین همایش تحجر و اسلام آمریکایی، در مشهد با اعلام این خبر، گفت: با توجه به صدرو پیام امام خمینی(ره) در سوم اسفند 67 خطاب به روحانیان و طلاب، سومین همایش «تحجر و اسلام آمریکایی»، با سخنرانی آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و یکی از صاحب نظران جهان اسلام، روزهای 12 و 13 اسفند، در تالار شهر مشهد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه موسسه راهبردی حق پژوهی در راستای رفع مهجوریت و فراموشی «منشور روحانیت» از سال 1392 همایش سالانه ای را با عنوان «تحجر و اسلام آمریکایی» برگزار می کند، افزود: علاوه بر برگزاری این همایش، نشست هایی به عنوان پیوست آن تا پایان سال برگزار خواهد شد.

مسئول موسسه راهبردی حق پژوهی با تاکید بر این مطلب که این گونه همایش ها را باید مراکز حوزوی برگزار کنند، ابراز داشت: منشور روحانیت امام خمینی(ره) دارای قابلیت و ظرفیت تدریس در حوزه ها است

وی یادآور شد: علاوه بر اینکه این پیام برای حوزه های علمیه تکلیف آور بوده، در این نامه، اشخاصی و گروه های متحجر و لیبرال ها به عنوان دشمنان دین و نظام با عنوان اسلام آمریکایی معرفی شده اند که این دسته از افراد همه تلاش خود را برای مهجوریت آن به کار برده که موفق نیز شده اند.

حجت الاسلام امین نیا با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز ویژگی اسلام آمریکایی را تحجر و لیبرال می دانند، گفت: مقام معظم رهبری درباره تلاش برخی افراد در تحریف امام راحل و لزوم تحلیل شخصیت و خط ایشان فرمایشاتی دارند که باید مدنظر قرار دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha