یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ احمد زیّن

حوزه/ عضو تجمع علمای مسلمین لبنان با تأکید بر اینکه جهان اسلام باید رهبری واحد داشته باشد، گفت: وحدت با داشتن رهبری واحد و مجلسی واحد از سوی مسلمانان جهان شکل خواهد یافت که بهترین شخص برای این رهبری، آیت الله العظمی خامنه ای می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» علامه شیخ احمد زین امروز در جمع کارکنان خبرگزاری حوزه و معاونت بین الملل حوزه های علمیه  به تشریح فعالیت های «تجمع علمای مسلمین لبنان» پرداخت و گفت: این تجمع از 270 عالم شیعه و اهل سنت در کشور لبنان تشکیل شده که دیدارهای روزانه، هفتگی و ماهانه با یکدیگر داشته و هدف آن گسترش وحدت و اخوت میان برادران مسلمان می باشد.

وی با بیان این مطلب که افتخار می کنم در جمع برادران رسانه ای حوزه حضور دارم، اظهار داشت: رسانه وظیفه سنگینی بر عهده داشته که رساندن پیام اسلام اصیل به تمام دنیا و آگاه سازی و بیداری مردم می باشد.

عضو تجمع علمای مسلمین لبنان با تأکید بر اهمیت موضوع وحدت، ابراز داشت: همه ما باید ملتزم به وحدت میان مسلمانان باشیم؛ چراکه وحدت، هدف حقیقی اسلام است و خداوند متعال نیز با آیه وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ بر این موضوع تأکید کرده است.

*هدف از وحدت اسلامی دست کشیدن از عقائد و مذاهب نیست

این عالم اهل سنت خاطرنشان ساخت: هدف از دعوت به وحدت اسلامی، دست کشیدن از عقائد و مذاهب نیست؛ چراکه وجود مذاهب گوناگون نیاز امروز جامعه اسلامی است و برخی از آنان متناسب با منطقه و فرهنگ های خاص است.

علامه شیخ احمد زین ادامه داد: هدف از وحدت این است که مسلمانان در کلمه توحید جمع شده و بر اصول مشترک میان خود تکیه نمایند.

وی یادآور شد: مسلمان مباحث مشترکی در واجبات و محرمات داشته و بر بسیاری از آنان اتفاق نظر دارند؛ پس باید بر این مسائل تأکید داشته و بر اساس آن متحد باشند.

*جهان اسلام نیازمند رهبری واحد همچون آیت الله العظمی خامنه ای است

عضو تجمع علمای مسلمین لبنان با تأکید بر اینکه جهان اسلام باید رهبری واحد داشته باشد، تصریح کرد: وحدت با داشتن رهبری واحد و مجلسی واحد از سوی مسلمانان جهان شکل خواهد یافت که بهترین شخص برای این رهبری، آیت الله العظمی خامنه ای می باشد.

این عالم اهل سنت افزود: تشکیل مجلس واحد از سوی مسلمانان، بسیاری از نیازها، مشکلات و اختلافات موجود در دنیای اسلام را برطرف کرده و بر مشترکات تأکید می کند.

*هدف آمریکا و انگلیس فتنه انگیزی در منطقه است

علامه شیخ احمد زیّن در ادامه با اشاره به تفرقه افکنی آمریکا، انگلیس و صهیونیست در دنیای اسلام، بیان داشت: این کشورها تلاش می کنند تا در میان مسلمانان فتنه انجام داده و مذاهب را با یکدیگر درگیر نمایند تا از این طریق، کشورهای مسلمان ضعیف شده و ثروت آنان را به غارت ببرند.

وی اظهار داشت: این کشورها به دنبال سلطه بر دنیای اسلام هستند که نمونه آن فلسطین اشغالی است که متأسفانه با اینکه تعداد مسلمانان بیش از یک میلیارد و 400 میلیون نفر است؛ ولی هنوز نتوانسته است این کشور را از دست اسرائیل اشغال گر خارج سازد.

*عربستان و امارات ساخته دست انگلیس است

عضو تجمع علمای مسلمین لبنان به موضوع وهابیت نیز اشاره کرد و گفت: وهابیت مذهب جدیدی نیست؛ بلکه از صدها سال قبل وجود داشته؛ اما پشت پرده داعش و گروه های تکفیری، آمریکا و اسرائیل است که با روی کار آوردن وهابیت و تأسیس کشورهای عربستان و امارات از سوی انگلیس به دنبال خرابکاری و فتنه انگیزی در منطقه و در میان مسلمانان است.

این عالم اهل سنت در پایان ابراز داشت: وظیفه کشورهای اسلامی در این برهه از زمان این است که حول محور رهبری آیت الله العظمی خامنه ای گرد آمده و با تشکیل مجلس واحد اسلامی بر مسائل و مشکلات موجود تصمیم گیری نموده و دست بیگانگان را کوتاه نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha