جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام احمدعلی یوسفی

حوزه/ مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خواستار پرهیز جدی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از دادن وعده های نامعقول اقتصادی به مردم که امکان پذیر نیست، شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد علی یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که در ایام تبلیغات انتخاباتی، بازار وعده و وعیده های کاندیداها داغ می شود، گفت: گذشته از آن که نامزدها باید مراقب باشند که وعده های معقول و انجام شدنی بدهند، خود مردم نیز باید بدانند که نوع نگاه و راهکار یک کاندیدای مجلس برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی آن ها چیست تا بعد بر اساس آن بتوانند به تصمیم مورد نظر نزدیک شوند.

وی اضافه کرد یکی از معیارهای کاندیدای اصلح از حیث نگاه اقتصادی آن است که بیش از هر چیز بر استفاده از ظرفیت درونی کشور و توان نخبگان و جوانان تاکید کند چرا که حقیقتاً ما امروز ظرفیت انسانی و اقتصادی قوی ای در کشور داریم که اگر بتوانیم از این ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم ، به امید خداوند بسیاری از مشکلات و تنگناهای اقتصادی رفع می شود.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: کسی که می خواهد بر کرسی نمایندگی ملت تکیه بزند طبعاً باید اولاً اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بیان داشته اند را باور داشته باشد و در وهله بعد راهکارها و برنامه های عملیاتی خود را در این چارچوب برای مردم بیان کند.

وی یادآور شد: نکته مهم دیگر ناظر به تجربه و پیشینه و سابقه افراد است که نشان می دهد آیا توان و قابلیت ایجاد تحولات اقتصادی بر اساس برنامه های سند چشم انداز و اقتصاد مقاومتی را دارند یا خیر و گرنه صرف دادن وعده های دهان پُرکن قاعدتاً چندان کار سختی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha