سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام خوبانی

حوزه/ این استاد حوزه با اشاره به وظایف خانواده ها در قبال طلاب، گفت: خانواده بهترین بستر برای توفیقات طلاب است که باید با این وظایف به خوبی آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی امروز در نشستی مشترک با خانواده های طلاب، اظهار داشت: خانواده ها باید با حوزه و هویت طلبگی فرزندان خود به خوبی آشنا شوند تا این شناخت صحیح موجب تقویت بنیه و جایگاه علمی طلاب شود.

وی با بیان این مطلب که متأسفانه هنوز برخی خانوادها به خوبی با جایگاه حوزه های علمیه و روحانیت آشنایی کامل ندارند، افزود: این آشنایی می تواند طلبه را در رسیدن به تعالی حقیقی یاری کند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که خانواده های طلاب باید با آسیب ها و آفت های احتمالی که طلاب را تهدید می کند به خوبی آشنا شوند، تصریح کرد: اگر این آشنایی صحیح و کامل نباشد، ممکن است طلاب در مسیر راه با مشکلات و بحران های خاصی مواجه شده و خانواده ها نیز نتوانند در جهت ترمیم این مسأله کمک نمایند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به وظایف خانواده ها در قبال طلاب، بیان داشت: خانواده بهترین بستر برای توفیقات طلاب است که باید با این وظایف به خوبی آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید در ابتدا با راه و رسم طلبگی و مشکلات آن آشنا شوند، افزود: آشنایی بهتر با این راه، توفیقات خوبی را نصیب طلاب کرده و تصمیمات بهتری می توانند بگیرند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر اظهار داشت: اگر نتوانیم تعریف دقیقی از طلبگی برای طلاب داشته باشیم، این عزیزان سرگردان شده و نمی تواند به رسالت اصلی خود دست پیدا کند.

این استاد حوزه با بیان این مطلب که برخی از طلاب هدف خود از ورود به حوزه را نمی دانند، ابراز داشت: این دسته از عزیزان نمی توانند برای آینده ای که در پیش دارند، تصمیم بگیرند؛ چراکه هدف ندارند.

حجت الاسلام خوبانی بر ضرورت شناخت طلاب با آداب طلبگی تأکید کرد و گفت: یک طلبه باید با آداب حجره نشینی، برخورد با مدیر، برخورد با استاد و ... آشنایی داشته باشد تا در مسیر تحصیل دچار مشکلات نشود.

وی در پایان با اشاره به اینکه فعالیت های حوزه بر دو محور اصلی علم و اخلاق استوار است، گفت: علم همراه با اخلاق می تواند در رساندن انسان به قله های تعالی بسیار اثرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha