یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی اصغر فانی

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش گفت: آمادگي داريم با همکاری دانشگاه فرهنگیان برای طلابي كه توانايي علمي لازم براي حضور در مدارس را دارند، كلاس هايي در راستای آموزش روش ها و متدهاي ارتباط گيري، روانشناسي نوجوانان و جوانان، و روش هاي تدريس در مدارس را براي آنان برگزار كنيم، تا ضمن بالا بردن توانمندي هاي شان، شاهد حضور مؤثرتر آنان باشيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تهران، آخرين جلسه عمومي كارگروه هاي تخصصي ستاد همكاري هاي حوزه و آموزش و پرورش، با حضور وزير محترم آموزش و پرورش، امروز در ساختمان شهيد رجايي وزارت آموزش و پرورش، در تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دكتر فاني ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع اعضاي كارگروه هاي تخصصي ستاد و تبريك حضور حماسه آفرين و وحدت بخش مردم در انتخابات هفتم اسفندماه، اظهار داشت: بعد از گذشت 37 سال از پيروزي انقلاب اسلامي، ملت ايران همچنان علاقمند و متعهد به آرمان هاي امام(ره) و انقلاب هستند و اين حضور پرشور مردم پيام هاي بسيار مهمي را در عرصه بين الملل به دنبال خواهد داشت كه قطعاً از بركات و ظرفيت هاي آن بهرمند خواهيم شد.

وي با گراميداشت آغاز هفته تربيت، به نقش مؤثر شهيدان رجايي و باهنر در امور تربيتي آموزش و پرورش اشاره و تاكيد كرد: تدوين سند تحول نيز در همين راستا تنظيم شده كه شامل ابعاد مختلف مي باشد.

وزير آموزش و پرورش با تقدير از زحمات حجت الاسلام والمسلمین ملكي افزود: برخي اقدامات ايشان كه مورد تأييد مقام معظم رهبري نيز واقع گردیده، در روند اجراي سند تحول بايد مورد توجه قرار گيرد.

دکتر فانی ادامه داد: برنامه هاي سند تحول بايد طي دو برنامه يعني برنامه ششم توسعه از سال 95 الي 99 و برنامه هفتم توسعه از سال 1400 تا 1404 عملياتي گردد و براي ما روشن است كه بدون هدف گذاری و برنامه ريزي دقيق و شفاف و نيز بدون حضور و مشاركت نهادهايي همچون حوزه هاي علميه قادر نخواهيم بود هدف هاي غايي اين سند را اجرايي نماییم.

وي با تاكيد بر اينكه نوع ارتباط گيري و تعامل با دانش آموزان، يك نوع تخصص است، تصريح كرد: در جلسه اي كه با آيت الله بوشهري داشتم به ايشان نيز عرض شد که ما آمادگي داريم با همکاری دانشگاه فرهنگیان برای طلابي كه توانايي علمي لازم براي حضور در مدارس را دارند، كلاس هايي در راستای آموزش روش ها و متدهاي ارتباط گيري، روانشناسي نوجوانان و جوانان، و روش هاي تدريس در مدارس را براي آنان برگزار كنيم، تا ضمن بالا بردن توانمندي هاي شان، شاهد حضور مؤثرتر آنان باشيم.

دکتر فانی با تأكيد بر اينكه اين وزارتخانه نياز به پژوهش هايي در طراز انقلاب اسلامي دارد، خاطرنشان كرد: متاسفانه از قديم الايام آموزش و پرورش مبتني بر تعليم و تربيت بر مبناي فلسفه غربي بود و اصلاحات انجام شده بر روي آن چندان موثر و اثربخش نبوده است؛ اما بحمدلله در سند تحول، نگاه جدي به تعليم و تربيت بر مبناي فلاسفه اسلامي صورت گرفته است.

وي تصریح کرد: پژوهش مي تواند در عرصه تصميم سازي و تصميم گيري راه هاي جديد و اثربخشي را پيش روي ما بگذارد؛ لذا اميدواريم با ورود پايان نامه هاي حوزوي در عرصه پژوهش و همچنین با محوريت نيازهاي آموزشي، تربيتي و پرورشي، جامعه علمي و مدارس ما از بركات علمي انديشمندان متعهد و متخصص حوزوي بهرمند شوند.

*استفاده از ظرفیت های حوزه در تعلیم و تربیت

در ادامه این کارگروه تخصصی، حجت الاسلام و المسلمين مجتبي ملكي، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، با تبريك حماسه 7 اسفند و خلق حماسه اي دیگر در حمايت از آرمان هاي انقلاب اسلامي و همچنین گراميداشت ايام فاطميه(س) گفت: اميدواريم خداوند متعال توفيق بهرمندي از عنايات و توجهات اهل بيت(ع) را نصيب ما بگرداند.

وي با تشكر از حضور وزير آموزش و پرورش در جمع اعضاي كارگروه هاي تخصصي ستاد همكاري هاي حوزه و آموزش و پرورش، اظهار داشت: امروز شاهد آن هستيم كه در مراكز تخصصي و علمي حوزه هاي علميه، توجه جدي به نيازهاي دانش آموزان و مجموعه آموزش و پرورش انجام مي شود و اين مسئله يكي از مصاديق مشاركت و استفاده از ظرفيت هاي روحانيون و حوزه هاي علميه، در عرصه تعليم و تربيت مي باشد.  

انتهای پیام//  313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha