یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رضا اسکندری

حوزه/ حوزه خواستار تعامل بیشتر با آموزش و پروش برای رشد سطح مطالبات است و فعال ترشدن این گونه تعاملات، موجب ارتقای بهتر جامعه می شود.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری امروز در نشست اعضاء ستاد همکاری های آموزش و پرورش با  مدیران حوزه علمیه  خواهران که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم برگزارشد، گفت: حوزه خواستار تعامل بیشتر با آموزش و پروش برای رشد سطح مطالبات است و فعال ترشدن این گونه تعاملات، موجب ارتقای بهتر جامعه می شود. 

وی ابراز داشت: در حال حاضر مدارس علمیه خواهران زیادی در کشور وجود دارد و این ظرفیت بسیار خوبی برای تبلیغ و مشاوره است و می شود از این ظرفیت در نهاد آموزش و پرورش بهره برد.

 حجت الاسلام و المسلمین اسکندری  بیان داشت: 450 مشاور در موضوعات مختلف تحصیلی و خانواده و بهداشت و روان در حوزه علمیه خواهران است و این امر می تواند گام بلندی در همکاری های آموزش وپرورش باشد.

معاون فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خواهران گفت: طرح تامین روحانی، طرح معاونان آموزش و پرورش از جمله طرح های خوبی است که در حوزه علمیه خواهران به اجرا در آمده و خواهران طلبه در این عرصه بیسار می توانند تاثیر گذار باشد.

در ادامه اصغر عبداللهی،معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران نیز در سخنانی گفت:   حوزه علمیه خواهران، 18 سال قبل با دستور رهبری  معظم انقلاب تشکیل شد و در حال حاضر هزاران طلبه در 15 نظام آموزش تحت عنوان مکاتب غیر رسمی با تشکیل گروه های علمی در حال تحصیل اند و 460 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور در سه مقطع آموزشی سطح دو، سه و چهار در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند.

عبد اللهی بیان داشت: در حال حاضر طلاب خواهر مدارس علمیه در 29 هزار500 مدرسه در آموزش و پرورش در 4 عرصه اقامه نماز، بیان احکام، مشاوره و اخلاق در حوزه تبلیغی  مشغول خدمت اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha