سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
دکتر  علی اصغر فانی

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش گفت: پرداختن به امر نماز در مدارس، تضمین کننده تربیت اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، علی‌اصغر فانی امروز در مراسم بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول آموزش و پرورش که به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده است، مبنای برنامه ششم آموزش و پرورش قرار دارد و در زمینه تربیتی، شش حوزه تعریف شده است.

وی تصریح کرد: حوزه اعتقادی و اخلاقی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تربیتی است که نماز هم در این حوزه قرار می‌گیرد و در راستای تقویت و تبیین نماز در مدارس و در میان دانش آموزان برنامه‌های زیادی اجرایی شده است.

فانی ادامه داد: پرداخت به امر نماز و برپایی آن در مدارس، تضمین کننده تربیت اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان خواهد بود، چرا که آن‌ها در مناسب‌ترین سن تربیت قرار دارند.

فانی بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، آموزش و پرورش 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد و به همین دلیل اجرای برنامه‌های دینی و اعتقادی در آن می‌تواند رشد اعتقادی قابل قبولی را برای جامعه فراهم نماید.

وی با بیان این‌که در 55 هزار و 500 مدرسه اقامه نماز داریم، افزود: از این تعداد در 19 هزار و 500 مدرسه روحانی وجود دارد و در 36 هزار مدرسه دیگر همکاران فرهنگی اقامه کننده نماز هستند.

وزیر آموزش و پروش با اشاره به اینکه گنجاندن 30 دقیقه زنگ نماز در برنامه‌های دانش آموزان از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش تجلیل از ائمه جماعات موفق، طرح آموزش ملی نماز برای 5 میلیون دانش آموز ابتدایی، برگزاری جشن شکوفه‌ها، طرح تقلید و مرجعیت و طرح پیوند مدرسه و مسجد از دیگر برنامه‌های حوزه نماز است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha