سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ابزارهای هنری زمینه ترویج بهتر و مؤثرتر فرهنگ دینی را در جوامع فراهم می آورند و باید از آن ها بیش از پیش استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین، علی جنتی امروز در مراسم بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، با بیان این که ۲۰۰۰ مسجد در استان‌ها ساخته شده و تعداد زیادی نیز در حال احداث است، اظهارداشت: بخشی از فعالیت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع نماز و تبیین آن در جامعه اختصاص دارد.

وی با تأکید بر این که انسان با خدا هرگز دست به ضایع کردن حق مردم نمی زند، تصریح کرد: انسان های با خدا در سختی‌های زندگی چیزی جز زیبایی چیزی نمی‌بینند و نماز انسان را با خدا خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نماز زیباترین نوع ارتباط میان بنده و مولا است و کسانی که دل به این فریضه الهی می بندند،  آن را از جان خود بیشتر دوست دارند و برای اقامه آن همواره تلاش می کنند.

نماز مانع خاری و ذلت ملت ها می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نماز موجب پاکی انسان ها می شود و  مردم هر کشور و هر خطه ای که در آن به نماز پرداخته شود و صف های طولانی در آن تشکیل شود، هرگز به خاری و ذلت نخواهند افتاد.

وی با تأکید بر این که ترویج فرهنگ از دریچه هنر و فیلم اثرگذاری بیشتری خواهد داشت، بیان کرد: ابزار هنر زمینه ترویج بهتر و مؤثرتر فرهنگ دینی را در جوامع فراهم می آورند و باید از آن ها بیش از پیش استفاده شود.

جنتی اضافه کرد:  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از فرصت و زمینه های فرهنگی اقدام به تولید و پخش فیلم و آثار هنری در حوزه نماز شده و این مهم بخشی از برنامه های این وزارت خانه است.

وی با بیان این که رهبری حمایت ویژه ای از برنامه های حوزه ترویج فرهنگ نماز داشته اند، خاطرنشان کرد: باید برنامه های فرهنگی به گونه ای باشد که نتیجه آن در سطح جامعه به خوبی مشهود باشد.

نماز مهم ترین سلاح در مبارزه با تهاجم فرهنگی

جنتی تأکید کرد: نماز مهمترین سلاح مبارزه با جنگ نرم دشمن است و برای مقابله با چالش‌های جامعه نظیر شبکه‌های اجتماعی، مجازی و ماهواره‌ای سلاح اثرگذاری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با وجود تلاش‌هایی که برای ایجاد مساجد انجام شده، افرادی که در آن نماز می خوانند پایین است و باید در این حوزه کار بیشتری انجام شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha