چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام یوسف متوسلیان

حوزه/ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه فارس گفت: مبلغین باید با منطق و تحمل نظرات دیگران و پیاده سازی شیوه های آسان و قابل فهم برای انتقال مطالب استفاده کنند.

حجت الاسلام یوسف متوسلیان، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در فارس با اشاره به اعزام طلاب مدارس علمیه استان فارس به ماموریت تبلیغ در روستاها و مناطق محروم، مساجد، محافل مذهبی و ...، اظهار داشت: برای اثرگذاری تبلیغ در بین مخاطبین، شرایط و ویژگی هایی لازم است و چنانچه مسئولین مربوطه و مبلغین  آنها را مراعات کنند، استقبال مردم هم روز به روز بهتر شده، فرهنگ اسلامی در سراسر جهان حاکم می گردد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه فارس با بیان این که محتوای تبلیغ باید با زبان ساده و روان در اختیار مردم قرار گیرد و هیچ نقطه ابهامی در آن نباشد، افزود: هدف اساسی مبلغین و روحانیون ارشاد مردم و جذب آنان به سوی حقایق دینی است و این هدف عالی در صورت به نتیجه می رسد که تبلیغات توام با تفهیم و تفهم که از محصولات آسان گویی است، باشد.

وی ادامه داد: خداوند در سوره قمر می فرماید که ما قرآن مجید را برای تذکر مردم آسان کردیم، آیا کسی هست که از آن متذکر شود؟، لذا آیات زیادی در رابطه با آسان گویی قرآن کریم نازل شده است، بنابراین خدا و پیامبران الهی همگی با روش آسان گویی پیش آمده اند و مبلغان نیز نباید بر خلاف درک مردم عادی حرفی نزنند و موجب گمراهی آنان نشوند.

حجت الاسلام متوسلیان افزود: در صورتی مخاطبین و مردم جذب تبلیغات مبلغین می شوند که بدانند و ببینند آنان آزاد اندیش بوده، حرف های خود را با منطق می زنند و هیچ گونه اکراه و اجباری در صحبت های آنان دیده نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر به سیره تبلیغی رسول خدا(ص) مراجعه کنیم، مشاهده می کنیم که آن حضرت برای پیشبرد اسلام متوسل منطق ومعجزه بوده و هرگز کسی را برای قبول کردن اسلام مجبور نساخته است، لذا مبلغین و طلاب برای به هدف رساندن ماموریت تبلیغی خود، با منطق و برهان مطالب را به دیگران انتقال دهند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: مبلغین باید به دور از تعصب حرفی بزنند و بحث ها و تحلیل هایشان را واقع بینانه مطرح کنند، در این صورت مخاطبین سخنان آنان را قبول کرده و با اعتماد و اطمینان به تذکرات مشفقانه آنها گوش می دهند.

*تحمل شنیدن نظرات دیگران

حجت الاسلام متوسلیان با بیان این که مبلغین باید به نظرات و افکار دیگران توجه کنند تا رابطه ای دوستانه بین آنان و مختطبان به وجود آید، گفت: کسانی که به ماموریت تبلیغی اعزام می شوند باید بدانند که هیچ کس معصوم نیست و احتمال اشتباه وجود دارد، بنابراین از نظرات و انتقادهای منطقی دیگران نه تنها ناراحت نشوند، بلکه از آنها به نفع خود استفاده کنند و در صورتی که ناحق و نابجا باشد، با منطق صحیح جواب دهند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha