یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ مسئول اعزام مبلغ سازمان فرهنگ و ارتباطات بر لزوم توسعه فعالیت های تبلیغی حوزه در عرصه بین الملل و حضور گسترده مبلغان در عرصه های بین المللی تاکید کرد.

حجت‎الاسلام والمسلمین تقی زاده در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»،گفت: اسلام ، امروز آماج تبلیغات مکاتب فکری و ضد دینی و به ویژه ندای استکباری است و رسالت بزرگ حوزه علمیه تشیع، آگاه ساختن مردم جهان نسبت به  حقایقی است که در این عالم وجود دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم مردم را در سراسر جهان با حقایق دین آشنا کنیم، چاره ای جز حضور در عرصه های بین المللی و با حضور طلاب نخبه و عالمانه وجود ندارد؛ زیرا امروز دنیا نیاز مبرمی به حضور هادیانه اهل دین دارد.

مسئول اعزام مبلغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: ضرورت طلاب زبان دان در عرصه بین الملل، بحث مبرهن و مبین است؛ زیرا خداوند می فرمایند، ما هر پیامبری را که به سوی قومش می فرستیم به لسان آن قوم است و او باید با این زبان با مردم خود صحبت کند.

وی گفت: این مساله بیانگر یک نکته بسیار مهم است که همان، اهمیت آشنایی به زبان و زبان فرهنگی ملل است و این نکته بسیار مهم در تبلیغ در عرصه بین الملل، یک فاکتور بسیار مهم تلقی می شود که ضریب موفقیت را تضمین می کند.

حجت‎الاسلام والمسلمین تقی زاده بیان کرد: طلاب جوان پس از آشنایی و تسلط به مبانی دینی و اعتقادی و توان پاسخگویی به نیازهای معنوی و فکری جامعه می توانند وارد عرصه تبلیغ در عرصه بین الملل شوند، ولی این عرصه پیش نیازهایی لازم دارد که از جمله آنها می توان به آشنایی به آداب و رسوم و.... اشاره کرد.

وی گفت: در حقیقت هرچه یک مبلغ حوزوی با فرهنگ و آداب و رسوم و زبان لسانی و زبان فرهنگی مردم ملل مختلف آشنا باشد، زمینه تفاهم بیشتر بین مبلغ و مخاطبین فراهم می شود و اگر مبلغ به زبان مخاطبین خود آشنا نباشد و با رسومات و آیین آنها و محیط اجتماعی که در آن بزرگ شده اند، آشنا نباشد این تفهیم و ارتباطات  به راحتی ایجاد نمی شود و چه بسا موجب خسران  خواهد شد.

این فعال عرصه بین الملل بیان کرد: زبان اهمیت و جایگاه ویژه ای در تبلیغ دارد؛ زبان یک وسیله ارتباطی است در حقیقت این ابزار ارتباطی اگر در دست یک مبلغ باشد که راه های تبلیغ را به خوبی می داند و دین خدا را بهتر درک می کند می تواند از آن ابزار برای معرفی دین خدا استفاده کند.

وی گفت: زمانی  حوزه علمیه محدود به شهر قم و نهایت کشور ایران بود، ولی در حال حاضر با توجه به انقلاب اسلامی که در ایران اسلامی صورت گرفته است و اثراتی که در سطح جهان به جای گذاشته است و نگاه انسان ها را به حوزه علمیه متمایل کرده است وظیفه طلاب و حوزه علمیه قم را در این زمینه بسیار سخت کرده است.

این فعال عرصه بین الملل بیان کرد: دین خدا راه های بسیاری را برای سعادت بشر معرفی کرده است ولی در همین زمینه نیز سوالات بسیار متنوع است و به همین منظور باید در خور درک و فهم سوال کنندگان جواب های مناسب برای آنها ارایه شود؛ این مساله، اصل دیگری را در این زمینه به منصه می رساند که همان تسلط به مبانی دین است.

وی گفت: در اینجا هم دامنه تبلیغ گسترده شده است و هم کیفیت آن؛ در این عرصه مبلغان دینی باید ضمن اینکه با ابزار تبلیغی آشنا می شوند باید با سوالاتی که در عرصه بین المللی ایجاد می شود آشنا باشند.

حجت‎الاسلام والمسلمین تقی زاده بیان کرد: امروز دنیا، دنیای پیچیده ای است و به همین نسبت، نیازهای پیجیده ای نیز در وجود انسان ها وجود دارد که حوزه و طلاب ما باید برای همه این مسایل به نحو شایسته ای ارایه پاسخ کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha