سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ با توجه به آیین هایی که برای شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود، باید آمادگی کامل داشته باشیم که قدر مقام این بانو را که دشمنان هیچ گاه به آن پی نبردند، بدانیم و در ایام فاطمیه حق رسالت نبی مکرم اسلام را ادا نماییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدی سعیدی صبح امروز در آیین خطبه خوانی خادمان کریمه اهل بیت(س) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که سالی دیگر به عنوان خادم بانوی کرامت مشغول خدمت هستیم.
وی یکی از وظایف مهم و مطالبات خداوند در حق اهل بیت علیهم السلام را ادای اجر رسالت نبی مکرم اسلام(ص) معرفی کرد و گفت: باید تلاش کنیم به نحو احسن نسبت به تکریم مقام اهل بیت علیهم السلام تلاش کنیم و از نظر باطنی نیز این خدمت را مخلصانه انجام دهیم.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: روح عبادات و اعمال ما، اخلاص در عمل است. عبادات و اعمال نیک ما، دارای روح و جسم هستند. برای این که مأجور باشیم، نباید تنها به ظاهر و پوسته اعمال اکتفا کنیم؛ وقتی انسان مزین به اخلاص شد، دیگر شیطان نیز در برابر آن ناتوان است.
وی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت : با توجه به آیین هایی که برای شهادت این بانو برگزار می شود، باید آمادگی کامل داشته باشیم که قدر مقام این بانو را که دشمنان هیچ گاه به آن پی نبردند، بدانیم و در ایام فاطمیه حق رسالت نبی مکرم اسلام را ادا نماییم.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درباره عید نوروز نیز گفت: ملت ما، این سنت قدیمی را بومی و اسلامی کرده اند، از این روست که عید نوروز به عنوان یک عید ملی، مردم در مذهبی ترین و معنوی ترین مکان ها و شرایط سال خود را تحویل می کنند.
وی درباره حضور مردم در حرم حضرت فاطمه  معصومه سلام الله علیها گفت: این مراسم هر سال با شکوه تر از سال گذشته در حرم مطهر برگزار می شود؛ در چنین شرایطی باید این سنت ملی را که در مکانی مقدس برگزار می شود، با خدماتی که ارائه می کنیم، در بعد امنیتی و آسایس و رفاه زائران بهترین لحظات را برای آنها رقم بزنیم.
خاطرنشان می شود در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآنی تسنیم و تعدادی از خادمان بازنشسته حرم مطهر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha