یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی اکبر صافی دفتر تبلیغات اصفهان

حوزه/ مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از اعزام ۱۰۰ مبلغ به شهرستان های این استان برای نهادینه کردن زکات خبرداد و گفت: زکات یکی از پایه های دین مبین اسلام و به عنوان درمان دردهای اقتصادی جامعه شمرده شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی اکبر صافی، مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: یکی از دغدغه های همیشگی مبلغان اعزامی به مناطق محروم فرهنگی استان در مناسبت های مذهبی این است که چرا در سایر ایام سال، امکان اعزام به این مناطق فراهم نمی شود.

وی افزود: خوشبختانه اعزام شب های جمعه علیرغم کمبود اعتبارات، تا حدودی توانسته است دغدغه کمبود حضور روحانی و مبلغ در این مناطق را جبران نماید.

حجت الاسلام صافی در ادامه به اهمیت زکات پرداخت و گفت: زکات یکی از پایه های دین مبین اسلام و به عنوان درمان دردهای اقتصادی جامعه شمرده شده و چنانچه اگر برای عضوی از بدن کسی ناراحتی ای پیش بیاید او را از حرکت می اندازد، در جامعه نیز اگر گروهی با مشکلات مالی روبه رو شوند، حرکت آن جامعه فلج می شود.

مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه زکات از مصادیق بارز صدقات است که به عنوان پشتوانه مالی برنامه های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم، نقش والایی دارد، گفت: کثرت وجود تعابیر بلند و عبرت آموز از قبیل بلا گردان فرد و جامعه، زمینه ساز نزول رحمت و برکت، عامل توسعه عمر و گسترش زندگی، تجارت مستقیم با خداوند، ذکر عملی و... که در آیات و روایات، عمق باور مؤمنان و عرف جامعه، در شأن این واجب الهی، جاری و ساری است از جایگاه ویژه این عبادت اجتماعی و ضرورت اهتمام به آن خبر می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین صافی با اشاره به اعزام مبلغانی برای نهادنیه کردن زکات در  اصفهان گفت: اعزام مبلغان زکات با همکاری و مشارکت ستاد زکات اصفهان به یکصد شهرستان و روستا که دارای اموال زکوی هستند، به منظور ترویج و احیاء سنت حسنه زکات انجام شد.

وی با بیان این که در این اعزام های یک روزه 100 نفر از طلاب و روحانیون مبلغ در مناطق مختلف حضور یافته و ضمن انجام فعالیت های فرهنگی تبلیغی به معرفی و بیان مسائل مربوط به زکات و ترغیب مردم به ادای زکات می پردازند، گفت: در این طرح مبلغان به عنوان عامل احیای زکات در مناطق اعزامی ایفای نقش نموده و با هماهنگی ستاد زکات، بر صرف زکوات أخذ شده در عمران، آبادانی و کمک به نیازمندان همان منطقه تبلیغی نظارت و ایفای نقش می نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha