جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله اسدالله ایمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: روحانیون و طلاب با الگو گیری از سیره حضرات معصومین(ع)، در زمینه ترویج سنت حسنه احسان و نیکوکاری پیشگام بوده و هستند.

آیت الله اسدالله ایمانی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز ضمن گرامیداشت  هفته احسان و نیکوکاری به تشریح نقش طلاب و روحانیون در زمینه معرفی و ترویج نیکوکاری در جامعه پرداخت و اظهار داشت: دعوت به انجام امور نیک و شایسته وظیفه هر فرد مسلمان به جامعه انسانی و نتیجه عشق و علاقه به مردم است.

وی افزود: احسان مرحله ابتدایی هر انسانی است که باید انجام بدهد، یعنی از مازاد در آمد زندگی خودش برای رفع گرفتاری دیگران به کار ببرد؛ احسان و نيكوكاري باعث ايجاد دوستي و صميمت بين افراد جامعه مي شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:  از آنجا که روحانیت پیشتاز در دعوت به کارهای خیر است، در این امر هم باید نسبت به دیگران حرکت فعال تری داشته و پیشاپیش از دیگران تحرک داشته باشد.

این استاد حوزه اضافه کرد: طلاب، روحانیون و فعالان فرهنگی در زمینه ترویج و معرفی احسان، ایثار و نیکوکاری نقش بی بدیل و مهمی را داشته اند و همواره منابر مسلمین به عنوان پایگاه اصیل تبلیغ نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان بوده است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: در دعوت به احسان و نیکوکاری، روحانیت وظیفه ممتازی دارد و این مسئولیت را به مقتضای علم و آگاهی و آشنایی آنها با مبانی اهل بیت(ع) پیدا کرده است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: امروزه روحانیت و طلاب باید قدم جای قدم های ائمه اطهار(ع) بگذارند و باید در این راه پیشگام و پیش قدم باشند و در شرایطی که فشارهای مضاعفی در طبقات متوسط جامعه به خاطر مشکلات رکود اقصادی وجود دارد، جامعه را به احسان، ایثار و نیکوکاری دعوت کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با هدایتگری طلاب و روحانیون ما، قطعاً مردم مثل همیشه در چنین صحنه هایی حاضر می شودند و شادی ها و مازادهای درآمد خود را با نیازمندان تقسیم می کنند، بنابراین احسان و نيكوكاري و كمك به انسان هاي ضعيف و ناتوان، آثار و پيامدهاي ارزنده و مثبتي را در دنيا و آخرت به دنبال دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha