دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه علمیه ازنا

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه امام صادق(ع) ازنا از تحصیل قریب به ۷۰ طلبه در مدرسه علمیه این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام عادل مهدوی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خرم آباد با اعلام این مطلب گفت: مدرسه علمیه امام صادق(ع) ازنا در سال ۱۳۶۲ به همت امام جمعه وقت ازنا، در زمینی به مساحت بیش از هزار و ۲۰۰ متر مربع در ۲ طبقه تاسیس شد و در همان سال به تربیت افراد علاقمند به تحصیل در علوم حوزوی مشغول شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۱۰ نفر از اساتید حوزوی به صورت تمام وقت و پاره وقت به طلاب آموزش های حوزوی را ارائه می دهند، افزود: هم اکنون طلاب این مدرسه با حضور منظم در کلاسهای درس و بحث خود با جدیت به فراگیری علوم حوزه مشغولند اظهار داشت: تاکنون طلاب زیادی از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند و در مساجد ،مدارس ،هیات مذهبی و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به امر تبلیغ آموزه های دینی مشغول اند.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام صادق(ع) ازنا تصریح کرد: ظرفیت پذیرش طلبه برای سال تحصیلی ۹۶_۹۵ نیز ۴۰ نفر اعلام شده است و در صورت پذیرش طلاب در آزمون کتبی و موفقیت در دوره اختبار و تثبیت نیز این پذیرش افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام مهدوی کیا با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۵ نفر از طلاب در حال تحصیل این مدرسه نیز علاوه بر اقامه نماز جماعت در مدارس و برخی روستاهای شهرستان ازنا به دانش آموزان و مخاطبان مشاوره های مذهبی و فرهنگی را نیز ارائه  می دهند تصریح کرد:مبلغان در این اماکن تبلیغی علاوه بر بیان محورهای تبلیغی خود شرایط ورود به حوزه را برای جذب حداکثری علاقمندان به حوزه برای مردم بیان می کنند.

وی در پایان از نوسازی قسمتی از واحدهای آموزشی مدرسه علمیه امام صادق(ع) ازنا خبر داد و یادآور شد:بیش از ۲۵۰ متر مربع از فضای آموزشی این مدرسه مجدد مورد تعمیرات و بازسازی قرار گرفته و با احداث تعدادی حجره و حسینیه که بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد این فضا ،مورد استفاده طلاب خواهد بود .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha