سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حوزه علمیه کوهدشت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع )کوهدشت از تحصیل ۱۶۰ طلبه پایه های ۱ تا ۸ در دو سطح یک و دو در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا سبحانی به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در  خرم آباد، گفت: ساختمان کنونی مدرسه علمیه باقرالعلوم( ع) کوهدشت در سال ۱۳۶۳ به همت مرحوم آیت الله ماشاء الله مبلغی مروجی با زیر بنای ۸۰۰ متر و در سه طبقه تأسیس شد و در همان سال نیز به تربیت افراد علاقه مند به علوم حوزوی همت نهاد.

وی با اشاره به این که هم اکنون ۱۱ نفر به عنوان مدرس ،علوم حوزه را به طلاب آموزش می دهند، افزود:اساتید این مدرسه از فارغ التحصیلان این شهرستان هستند؛ به گونه ای که بخشی از تحصیل خود را در مدرسه علمیه باقرالعلوم( ع) کوهدشت سپری نموده اند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت با اشاره به این که هم اکنون بیش از ۳۵ نفر از طلاب این مدرسه به عنوان امام جماعت در مدارس آموزش و پرورش این شهرستان فعالیت دارند، تصریح کرد: طلاب علاوه بر  اقامه نماز جماعت در مدارس شهرستان، پاسخگوی سوالات شرعی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان نیز خواهند بود.

حجت الاسلام سبحانی با بیان اینکه در حال حاضر در ۱۱ مسجد این شهرستان اساتید مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) به عنوان امامان جماعت مساجد مشغول خدمت هستند، افزود: در این مدرسه همه روز کادر آموزشی و طلاب نیز پاسخگوی مراجعات مردمی خواهند بود و به انواع سوالات فقهی ،شرعی ،فرهنگی و اجتماعی مردم پاسخ می دهند و در موارد بسیار نیز  اختلافات ،درگیری ها و کدورت های بین مردم را با صلح و سازش حل خواهند نمود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت با قریب به ۵ هزار جلد از کتب فقهی و حوزوی برای خدمت رسانی علمی و پژوهشی به طلاب دایر است، اظهار داشت:علاوه بر وجود منابع و کتاب های مختلف این کتابخانه، به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری نیز مجهز است و طلاب می توانند منابع مورد نیاز علمی و پژوهشی خود را از این کتابخانه دریافت نمایند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت به وجود ۳۶ حجره برای تشکیل کلاس های درس طلاب اشاره کرد و افزود:علاوه بر امکانات آموزشی مناسب در این مدرسه محل استراحت برای طلابی که به صورت شبانه روزی از امکانات آموزشی و بحثی این مدرسه استفاده می کنند نیز فراهم است.

حجت الاسلام سبحانی به برگزاری دوره های حفظ قرآن و حفظ نهج البلاغه در این مدرسه اشاره کرد و تصریح کرد:طلاب علاوه بر فراگیری متون درسی قرآنی و احادیثی خود ،با حفظ آیات قران و نهج البلاغه می توانند از امتیازات طرح حفظ نیز برای امکان ادامه تحصیل خود استفاده نمایند.

وی در پایان به برگزاری برنامه های ورزشی و تفریحی برای طلاب این مدرسه اشاره کرد و افزود:با اجاره سالن های فوتبال و والیبال و همچنین استخر ،طلاب می توانند به ورزش های مورد علاقه خود بپردازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha