یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصویر آرشیوی از نشست علما و روحانیون هندوستان

حوزه / در نشستی که توسط جماعت اسلامی هندوستان و انجمن اسلامی دانشجویان هند در حیدرآباد برگزار شد، علمای هند تاکید کردند که ارائه تفسیر روشن و درستی از اسلام نیاز جامعه کنونی بشر بوده و جوامع اسلامی باید جایگزین‌های معتبری برای افراط‌گرایی اسلامی در میان جوانان مسلمان فراهم سازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehindu.com، در نشستی که توسط جماعت اسلامی هندوستان و انجمن اسلامی دانشجویان هند به عنوان بخشی از کمپین فعال علیه افراط‌گرایی و تروریسم در حیدرآباد برگزار شده بود، علمای هند در گفتگوها و مباحثات انجام شده تاکید کردند که ارائه  تفسیر روشن و درستی از اسلام نیاز جامعه کنونی بشر بوده و جوامع اسلامی باید جایگزین‌های معتبری برای افراط‌گرایی اسلامی در میان جوانان مسلمان فراهم سازند.

در این برنامه که «بی‌رحمی‌های داعش، تهدیدی برای جهان» نام داشت،  افرادی چون کی.کی.سهیل، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان هند، ظفر رئیس سابق جماعت اسلامی هند در حیدرآباد و رضوان الحق دبیر کنونی انجمن اسلامی دانشجویان هند حضور داشته و به صحبت پرداختند.

ظفر در سخنانش در کنفرانس خبری در این نشست گفت: داعش نتیجه سوءتعبیر از مفاهیم اسلامی بوده‌است. در این میان واژه‌هایی چون خلافت، جهاد و اتحاد امت مسلمان توسط گروهک تکفیری داعش و جوانان مسلمانی که فاقد آموزه‌های درست اسلامی هستند مورد سوءاستفاده قرار گرفته و آن‌ها از این واژه‌ها برای تبلیغات و جذب جوانان به این گروهک تروریستی بهره برداری می‌کنند.

برای مبارزه با این تاثیرات گمراهانه بایستی در یک حرکت تدریجی و پله پله، جوانان و دانشجویان مسلمان را به سوی آگاهی از اسلام و آموزه‌های درست اسلامی سوق دهیم.

ظفر در ادامه سخنانش، اختلافات داخلی، ایجاد فرقه‌ها، گروه‌ها و مکاتب مختلف، بسته شدن درب تفکر منطقی، استعمار غرب، اشغال سرزمین های اسلامی، به علاوه ترویج فرهنگ جهادی در افغانستان برای مبارزه با  اتحاد جماهیر شوروی توسط غربیان را از دلایل دیگر ایجاد گروهک‌های تروریستی داعشی و القاعده عنوان کرد.

سخنرانان این جلسه همچنین با عنوان اینکه داعش دشمن اسلام است، با تاکید بر ایجاد جوامع چندعقیدتی اما متحد و اصرار بر تعامل بیشتر و بیشتر با اجتماعات دیگر، از جوانان خواستند که در مقابل تبلیغات رسانه‌ای غلط و نادرست آنان آگاهانه عمل کنند، چرا که عناصر حاشیه‌ای در افراط‌گرایی جوانان را گمراه کرده و آنان باید هشیار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha