شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله یزدی

حوزه/ رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که بداخلاقی های سیاسی آرمش جامعه را بر هم می زند و خیانت به آراء مردم است، تصریح کرد:دولت تلاش های خوبی برای اعتلای نظام و ایجاد ارتباطات بین المللی انجام داده، اما باید به بدعهدی دولت ها و کشورها که سابقه خوبی در ذهن مردم ایران ندارند، توجه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان در ابتدای نطق خود در جلسه افتتاحیه نوزدهمین اجلاسیه خبرگان، رحلت آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.

رئیس خبرگان رهبری، سپس با استناد به آیاتی از قرآن کریم از نقش حکومت و وظایف شهروندان جامعه در قبال حاکم اسلامی و ولی فقیه، سخن گفت و تأکید کرد: «مرحوم علامه طباطبایی(ره) در ذیل این آیات بر حاکمیت و ولایت پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام و به تبع آن، ولایت مطلقه فقیه تصریح می کند. لذا مسأله حاکمیت و ولایت در طول تاریخ اسلام و خلافت هایی که تحت عنوان ولایت مطرح شده بحثی مفصل و قابل تأمل است.

آیت الله یزدی افزود: شیعیان امیرالمؤمنین سلام الله علیه در برابر حرکت های انحرافی برای خدشه وارد کردن به مقام حاکمیت و ولایت اسلامی و سیره پیامبر(ص)، مقاومت و ایستادگی کردند.

وی همچنین ضمن اشاره به نهضت و قیام حضرت امام (ره) با حمایت مردم تأکید کرد: یکی از حساس ترین وظیفه مجلس خبرگان، حفاظت و صیانت از جایگاه ولایت فقیه همانگونه که امام راحل ترسیم کردند می باشد، لذا علاوه بر تعیین رهبری جامعه اسلامی، نظارت بر استمرار شرایط ایشان را بر عهده دارند تا هویت مقام ولایت فقیه دچار تغییر نشود

رئیس مجلس خبرگان رهبری، ضمن تبریک به نمایندگان جدید و قدیم مجلس خبرگان که آرای مردم را کسب کرده اند تأکید کرد: بنده از اینکه رأی نیاوردم خوشحال هستم، چرا که مسئولیتی از دوش اینجانب برداشته شد، ولذا خداوند را شاکر هستم.

آیت الله یزدی در ادامه ضمن گلایه از برخی بداخلاقی ها و گمانه زنی هایی که در جامعه و برخی سایت ها در مورد انصراف افرادی به نفع او مطرح شده گفت: نه از جانب بنده و نه از سوی جامعه مدرسین اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و طرح برخی حرف ها و سخنان بی پایه موجب سلب آرامش جامعه و خیانت به آرای مردم می باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه نکاتی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد و افزود :ضمن تبریک به نمایندگان محترم، انشاءالله نمایندگان برای خدا و برای خدمت به کشور و مردم تلاش کنند و از برخی حواشی پرهیز کنند و به اعتماد مردم به ایشان احترام بگذارند و خدمت واقعی مردم را سرلوحه امور خودشان قراردهند.

 آیت الله یزدی در ادامه با تشکر و قدردانی از زحمات دولت و رئیس جمهور، گفت : دولت اعتدال تلاش های خوبی برای اعتلای نظام و ایجاد ارتباطات بین المللی انجام داده، اما باید به بدعهدی از دولت ها و کشورها که سابقه خوبی در ذهن مردم کشور ندارند، توجه داشته باشند.

وی در پایان توجه به نیازمندان و مستمندان جامعه را خواستار شد و گفت: متمکنین و کسانی که توانایی مالی دارند در این ایام پایان سال دست نیازمندان و فقرا را نیز بگیرند و آنها را نیز در شادی خود سهیم نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha