یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 374261
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
حجت الاسلام ستار علیزاده - اوقاف  مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران احیاء موقوفات مربوط به حوزه های علمیه را بهترین و مهم ترین راه تقویت مراکز مهم دینی کشور دانست و گفت: در صورت احیاء موقوفات مربوط به حوزه های علمیه بسیاری از مشکلات که مدارس پیش روی دارند رفع خواهد شد.

حجت الاسلام ستار علیزاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با اشاره به تشکیل کمیته احیاء موقوفات حوزه علمیه استان، گفت: تاکنون جلسات متعددی در خصوص شناسایی و احیاء موقوفات مربوط به مدارس علمیه مازندران برگزار شده است.

وی با اشاره به این که با امضاء تفاهم نامه همکاری میان اداره کل اوقاف و مدیریت حوزه علمیه مازندران زمینه برای تقویت همکاری ها در جهت احیاء موقوفات حوزه علمیه فراهم شده است، افزود: خوشبختانه تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با تأکید براین که همه توان مجموعه اوقاف استان همکاری با مدیریت حوزه علمیه در جهت احصاء و احیاء موقوفات مربوط به حوزه های علمیه است، تصریح کرد: حوزه های علمیه در سطح کشور دارای موقوفات گسترده ای هستند که متأسفانه بسیاری از این موقوفات احصاء و احیاء نشده است.

حجت الاسلام علیزاده احیاء موقوفات مربوط به حوزه های علمیه را بهترین و مهم ترین راه تقویت مراکز مهم دینی کشور دانست و بیان داشت: در صورت احیاء موقوفات مربوط به حوزه های علمیه بسیاری از مشکلات که مدارس پیش روی دارند رفع خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از وقف به عنوان سنتی ماندگار و ابدی یاد کرد و با بیان این که اگر فرهنگ این صدقه جاریه هنوز در جامعه اسلامی نامی از آن وجود دارد به برکت تلاش های علما و روحانیان در طول تاریخ است، گفت: فرهنگ وقف ریشه در آیات و رویات دارد و گسترش آن در جامعه اسلامی بهترین راه گسترش فرهنگ دینی در جامعه است. 

وی با بیان این که متأسفانه بسیاری از موقوفات در دوره حکومت پهلوی از بین رفتند، گفت: اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد احیاء و حراست از این موقوفات هستیم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، احیاء موقوفات حوزه های علمیه را بهترین راه حمایت وگسترش فعالیت علمی در این مراکز دینی دانست و افزود: در گذشته نیز حوزه های علمیه با عواید حاصل از موقوفات اداره می شد.

حجت الاسلام علیزاده با تأکید براین که نباید بگذاریم موقوفات مربوط به حوزه های علمیه به مرور زمان به فراموشی سپرد شود، تصریح کرد: حوزه های علمیه مهم ترین مکان در دفاع از اسلام ناب و ارزش های دیده بوده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه وقف در جامعه اسلامی مظلوم باقی مانده است، خاطرنشان کرد: روحانیت و حوزه های علمیه باید این سنت ارزشمند دینی را از مظلومیت بیرون آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha