یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد حسن مرادی امام جمعه موقت شیراز

حوزه/ امام جمعه موقت شیراز با تاکید براین که، وسایل ارتباط جمعی در کنار تاثیرات مثبت دارای عیب هایی هستند، گفت: این نقشه دشمن است که ما را از ارتباطات رو در رو که موجبات وحدت و همدلی بیشتر را به وجود می آورد، دور سازد.

حجت الاسلام محمد حسن مرادی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در شیراز با اشاره به تاثیرات سوء برنامه های ارتباط جمعی و استفاده نا مناسب از فضاهای مجازی، اظهار داشت: وسایل ارتباط جمعی در کنار تاثیرات مثبت، دارای عیب هایی هستند. بخش قابل توجهی از معنای ارتباط جمعی در دنیای امروز متوجه فضای مجازی است و این فضا نیز در کنار فوایدش، کارکردهای نامناسبی هم دارد که غافل شدن از آنها می تواند به مرور تاثیرات روحی و روانی ناگواری بر افراد به جا گذارد.

وی افزود: استفاده از امکانات فضای مجازی تا جایی پیشرفته است که ارتباطات مستقیم و شفاهی که دست کم تا یک دهه ی قبل دارای نام و نشانی در جامعه ی ایران بود اکنون جای خود را به روابط سرد و بی روح داده است.

امام جمعه موقت شیراز خاطر نشان کرد: البته در فضاهای سنتی ایران ارتباطات کلامی و رو در رو بر شکل های جدید ارتباطی اولویت دارد، اما با بیشتر شدن زندگی شهر نشینی، مهاجرت، تحصیلات، اشتغال  شهرهای بزرگ در معرض فراموش کردن رابطه های شفاهی هستند.

حجت الاسلام مرادی گفت: این نقشه دشمن است که ما را از ارتباطات رو در رو که موجبات وحدت و همدلی بیشتر را به وجود می آورد را دور سازد. باید در این  زمینه آگاه باشیم.

وی افزود: متاسفانه امروزه زندگی افراد جامعه در فضا ها و صفحات فضای مجازی خلاصه شده و جوانان و نوجوانان، دختران و پسران ما در خیابان ها، مهمانی ها و ... بدون توجه به دیگران با یک گوشی همراه مشغول به ارتباط مجازی هست که این گونه فعالیت ها قطعا ساختگی و کاذب می باشد.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: این ارتباط ها در برنامه های موجود در تلفن های همراه افراد جامعه، افکار نوجوان و جوان امروزی را به خود مشغول کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در جامعه قدیم و سنتی، فضای مجازی و این امکانات ارتباطی وجود نداشت و این باعث رشد و تکامل و دوام انسان ها در خانواده ها می شده؛ به همین علت است که بسیاری از افراد حتی با اقوام بسیار دور خود هم ارتباط و رفت و آمد داشتند.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: خانواده های ما باید هوشیار باشند که با استفاده نا مناسب از این فضاها توسط فرزندانشان و در اختیار داشتن امکانات اینترنت و فضای مجازی قطعا ارتباطات مستحکم و پایدار آنها دچار مشکل می شود.

وی اضافه کرد: یکی از عامل های تنهایی افراد و اشخاص در جامعه همین استفاده از برنامه های اینترنتی و عضو بودن در فضاهای مجازی هست. سرگرم شدن در این گونه برنامه ها، باعث انزوا و گوشه گیری می شود و متاسفانه خانواده ها را به سمت رابطه های سرد و بی روح برده، دچار یک بلای خانمان سوز خواهند شد.

امام جمعه موقت شیراز تاکید کرد: رکن اساسی در یک جامعه، حفاظت و صیانت از بنیان خانواده است. برای همین اسلام ناب محمدی بسیار بر روابط خانواده ها تاکید می کند. امروز دشمنان قسم خورده این مرز و بوم توانسته اند از طریق فضاهای مجازی به بنیان و ریشه خانواده ها لطمه وارد کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha