دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی موسوی - کانون مساجد لرستان

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان لرستان با تاکید بر این که والدین باید پای نوجوانان و جوانان را به مسچد باز کنند، گفت: فعالیت های مساجد نباید تنها به برگزاری نماز جماعت و یا عزاداری های دینی محدود شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، ظهر امروز در همایش کانون های مساجد استان لرستان با بیان این مطلب گفت: باید از تمام ظرفیت های کانون ها در جهت جذب و مشارکت حداکثری جوانان به مساجد، بهره گرفت.

وی با اشاره به این که افتخار خادمی مساجد هم ردیف با رسالت پیامبری(ص) نیز محسوب می شود، افزود: فعالان فرهنگی باید علاوه بر خودسازی معنوی، موجب شوند تا جوانان نیز از آنها الگو پذیری داشته باشند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان لرستان، ایمان به خدا و آخرت، اقامه نماز، پرداخت زکات و ... را از خصوصیاتی برشمرد که قرآن برای آبادگران مساجد، در نظر گرفته است.

حجت الاسلام موسوی، جذب کودکان به نماز را از جمله وظایف کانون های مساجد برشمرد و تصریح کرد: رابطان و اعضای این کانون ها باید با ارائه برنامه های خلاقانه تلاش کنند کودکان، نوجوانان و جوانان جذب مساجد و فعالیت های مذهبی، فرهنگی و هنری شوند.

وی با اشاره به این که والدین نیز باید با مشارکت خود در کانون های مساجد برای جذب جوانان به مسجد تلاش کنند، خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی های منسجم برای فعالیت های مذهبی، پای والدین را هم به مساجد به صورت مستمر باز کرد و  فعالیت های مساجد و کانون های آن نباید تنها به برگزاری نماز جماعت و یا عزاداری های دینی محدود شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر آباد کردن مساجد، گفت: کانون های مساجد نباید فعالیت خود را مقطعی انجام دهند، بلکه باید برنامه های دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را مستمر و به نحو احسن برای مخاطبان اجرا نمایند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که بیش از ۲۱ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعال هستند، یادآور شد: در لرستان نیز ۳۶۹ کانون با ۹۵ کتابخانه وجود دارد که این آمار از میانگین سهمیه تعیین شده استان بالاتر است.

وی در پایان بیان داشت: امسال برای نخستین بار در تقویم سال ۹۵ جمهوری اسلامی ایران سالروز تشکیل کانون های مساجد به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha