چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در لرستان فعالیت فرهنگی بدون ارتباط با روحانیت را همانند گردوی بدون مغز دانست و گفت: فعالیت فرهنگی و هنری باید ریشه در قرآن و کلام اهل بیت(ع) داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی، ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان و رابطان کانون های مساجد استان لرستان، گفت: اعضای کانون های مساجد باید با حفظ ارتباط با روحانیون و ائمه جماعات، بستر تبلیغ امور دینی در بین مخاطبان را فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد باید از هر گونه موازی کاری و اجرای برنامه های بدون مشارکت ائمه جماعات مساجد خودداری کنند، تصریح کرد: فعالیت کانون های مساجد بدون ارتباط با امام جماعت، همانند گردوی بدون مغز است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که کانون های مساجد باید دامنه فعالیت خود را گسترش دهند، خاطر نشان کرد: با گسترش فعالیت ها، اعضای بیشتری با شور و رغبت جذب کانون ها خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تاکید بر این که کانون های مساجد باید برای تمام اهالی منطقه و اهل مسجد برنامه های متنوع و خلاق داشته باشند، اظهار داشت: با ایجاد فضای خلاقانه و ارائه برنامه های متنوع می توان دامنه فعالیت های دینی را افزایش داد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، داشتن انرژی و شادابی را از ویژگی بارز اعضای کانون های مساجد برشمرد و بیان داشت: مسجد محور و پایگاه تعالیم دینی است و محتوای برنامه های این کانون ها باید برگرفته از آموزه های اخلاقی و دینی باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت های کانون های مساجد بر محور قرآن و عترت اجرا می شود، گفت: فعالیت فرهنگی و هنری باید ریشه در قرآن و کلام اهل بیت(ع) داشته باشد.

برپایه این گزارش، این همایش میثاق نامه ای که به منظور مشارکت بین امام جماعت، مدیر کانون و  فرمانده پایگاه مسجد تهیه شده بود، امضاء شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha