جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ یاواره شهدای روحانی اهواز و بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی مدافع حرم در اهواز

حوزه/ یادواره شهدای طلبه و روحانی و گرامیداشت شهدای مدافع حرم، با حضور آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، یادواره شهدای طلبه و روحانی و همچنین گرامیداشت شهدای مدافع حرم، با برنامه هایی همچون سخنرانی، خاطره گویی، مدیحه‌سرایی تجلیل از خانواده های شهدا با اهداء تندیس و لوح تقدیر، از سوی مدرسه علمیه امام خمینی، در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در این یادواره، آیات موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران، حجج‌اسلام و المسلمین حیدری، احمدی شاهرودی و بهرام پور و دیگر شخصیت های حوزوی حضور داشتند.

یادواره شهدای روحانی با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط یکی از فضلای مدرسه علمیه امام خمینی(ره) آغاز و پس ‌از آن، کلیپ‌هایی با موضوع شهدای مدافع حرم پخش شد.

حجت‌الاسلام علیرضا قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در بخش نخست این برنامه، ضمن خیرمقدم به حضار بابیان این‌که روحانیت یکی از اقشار خدمتگزار در عرصه‌های مختلف است، تصریح کرد: طلاب و روحانیون این مهم را همواره به اثبات رسانده‌اند که در همه زمینه‌ها، حوزویان پیشتاز بوده‌ و حضور آنها در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گویای آن است.

پس از خیرمقدم مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، کلیپی از مقام معظم رهبری در خصوص شهدا پخش گردید و سپس حجت‌الاسلام رضایی، هم‌ رزم جمعی از شهدای روحانی مدافع حرم حضرت زینب(س) به خاطره گویی پزداخت و حال و هوای خاصی به این محفل شهدایی بخشید.

وی اگرچه به عنوان راوی به این محفل شهدایی دعوت شده بود، اما سخنان زیبا و قابل‌توجهی را در خصوص جنگ‌های منطقه‌ای در عراق و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی مطرح کرد که همین سخنان، مجالی را برای سخنران اصلی برنامه، یعنی آیت‌الله خاتمی باقی نگذاشت و پس ‌از آن که امام‌جمعه موقت تهران پشت تریبون رفت، ضمن تشکر از حجت‌الاسلام رضایی، بیان کرد: «هر آنچه لازم بود در این محفل زده شود، از زبان این روحانی گفته شد و بنده به اسرار سردار شاهوار پور چند کلامی را در خدمت شما هستم و آن را هم با قرائت شعری به پایان می‌رسانم».

آیت‌الله خاتمی در ادامه به بیان ابیاتی از رضا نيکوکار که مردم گیلان آن را در حضور مقام معظم رهبری، به‌صورت دسته‌جمعی قرائت کردند، پرداخت و ابراز داشت:

ما با ولايت الفتي ديرينه داريم

عشق امام و رهبري در سينه داريم

از نسل عاشورائيان در رکابيم

ما امتحان پس داده‌هاي انقلابيم

آماده اجراي فرمان جهاديم

ما تشنگان خون هر ابن زياديم

ما وارثان نهضت سرخ حسينيم

چشم انتظار مهدي صاحب زمانيم

بال عروج ماست اخلاص و بصيرت

در امتداد لحظه سرخ شهادت

اين انقلاب از برکت پير خمين است

در امتداد نهضت پاک حسين است

شور شهادت تا هميشه در سر ما

اين جان ناقابل فداي رهبر ما

باجي به استکبار عالم ما نداديم

همواره همراه ولايت ايستاديم

اهل بصيرت، اهل بينش با درايت

پيمان خون بستيم، تا مرز شهادت

پس از قرائت این شعر از سوی آیت‌الله خاتمی و چندکلامی هم که در خصوص شهیدان روحانی بیان کرد، آیین تقدیر از خانواده های شهدای طلبه و روحانی مدافع حرم، برگزار شد.

حسن ختام یادواره شهدای طلبه و روحانی، مدیحه‌سرایی حجت‌الاسلام شحیطاط از وعاظ و مداحان مطرح خوزستانی که روح مجلس را زهرایی کردند و در نهایت با ذکر مصیبتی در وصف بی بی دوعالم حضرت زهرای اطهر(س)، این مراسم به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha